Gothicpedia
Advertisement

Zuben Wielki lub Mądry – przywódca asasynów, wysłannik i nosiciel mocy Beliara oraz niekoronowany władca Varantu. Zamieszkuje Ishtar i ze swego pałacu kontroluje całą piaszczystą krainę z pomocą czarnych magów oraz najbardziej zaufanych ludzi (np. Gonzalesa). Na jego polecenie została wybudowana wielka świątynia Beliara w Bakareshu. Posiada także artefakt zwany Kosturem Wiecznego Wędrowca.

Charakter i osobowość[]

Zuben jest człowiekiem pewnym siebie oraz mocno wierzącym w Beliara. Twierdzi, że jego potęga jest nie do powstrzymania i ma zamiar rozszerzyć władzę mrocznego boga na cały świat.

Przed akcją gry[]

Zuben pochodził z Myrtany. Podczas pierwszej wojny bratał się z orkami – był gladiatorem. Podzielał idee orków, więc ci postanowili zwrócić mu wolność. Jako młodzieniec udał się w podróż do Varantu. Wędrował tak, aż pewnego dnia swojej podróży ujrzał kostur wystający z ziemi. Wyciągnął go i wtedy przemówił do niego sam Bóg Chaosu. Od tego momentu Zuben zaczął wypełniać jego wolę. Miał stworzyć kraj wyznawców Beliara i tak też uczynił. Wbił swój kostur w suchy piach, w miejsce gdzie miało zostać wybudowane miasto Ishtar i tak oto rozpoczęła się władza Zubena nad pustynią. Przez lata asasyni odbierali koczownikom coraz więcej źródeł wody i zakładali przy nich swe kolejne osady. Władał on mądrze, co nie zmienia faktu, że niewiernych mu ludzi okrutnie karał. Orkowie nie prowadzili działań wojennych na pustyni, ponieważ sprzymierzyli się z Zubenem i wspólnie pomagali sobie w podboju Myrtany.

Po pierwszej wielkiej wojnie orkowie władali Myrtaną. Ludzie byli ich niewolnikami, ale wojownicy byli ich gladiatorami. Jednym z nich był Zuben. Walczył dobrze, albowiem podzielał przekonania orków. I Orkowie dali mu wolność i Zuben wyruszył na południe. Lecz w czasie swej podróży znalazł kostur Wiecznego Wędrowca i zabrał go ze sobą. I powiedział do niego Beliar: „Udaj się do kraju koczowników i zbuduj tam dla mnie królestwo. I Zuben udał się na pustynię i wbił kostur w ziemię i zawołał: „Tu będzie twoje królestwo!”.
Historia Zubena, którą można znaleźć, czytając pulpity

Gothic 3[]

Zuben zamieszkuje w swoim pałacu w Ishtar. Organizuje test zwany sprawdzianem Zubena, którego zwycięzca dostanie od niego specjalne zadanie. Całością zajmuje się jeden z jego ludzi, Ugrasal. Biorą w nim udział Surus, Zarkos oraz Bezimienny, który dołącza później. By zdać sprawdzian, bohater musi osiągnąć reputację w mieście na poziomie 75%. Kiedy udaje mu się to osiągnąć, dostaje od Zubena misję polegającą na dowiedzeniu się dla niego, co planuje Xardas. Po otrzymaniu tej informacji Zuben ma dla bohatera kolejne zlecenie.

Jeśli Bezimienny wybierze drogę Beliara, władca asasynów odda mu kostur Wiecznego Wędrowca, żeby wraz z artefaktami Adanosa uaktywnił chram Beliara w Bakareshu. Jak się okazuję wolą boga zniszczenia jest śmierć Zubena, który zbyt długo mu już służył na ziemi, dlatego Bezimienny udaje się do władcy asasynów raz jeszcze i stacza z nim walkę, w której Zuben ginie. W przypadku gdy bohater decyduje się na którąś z pozostałych ścieżek, kostur zostaje odebrany Zubenowi siłą, a ten także ginie w walce.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Niezależnie od podjętych decyzji ginie z rąk Bezimiennego, a Varant traci swojego władcę.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Jest podpisany jako Wybraniec Zuben, a jego oczy są krwistoczerwone (mają demoniczny wygląd).

Poprzednik Tytuł Następca
Rhobar II Władca Varantu Rhobar III
Advertisement