FANDOM

Zombie – nieumarły występujący w każdej z trzech części serii Gothic oraz w grach ArcaniA. Zombie to ożywione za pomocą mrocznej magii ludzkie zwłoki. Nie posiadają własnej woli, kieruje nimi wyłącznie nienawiść do żywych oraz magowie, przez których są przywoływani. Ich rozkładające się ciała bardzo ograniczają ich zdolności bojowe.

Gothic Edytuj

Są powolne, lecz mają dosyć dużo punktów życia i siły. Ich ciała są w początkowej fazie rozkładu, a ubrania są jedynie lekko zniszczone. Występują głównie w starej wieży Xardasa i w krypcie pod kamiennym kręgiem. Jeden z nich przebywa w krypcie, gdzie pilnuje kamienia ogniskującego.

Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Wyglądają prawie tak samo jak w poprzedniej części. Wielu ma twarze podobne do twarzy więźniów z Gothic. Można je spotkać w jaskini na cmentarzu za gospodą Orlana, na cmentarzu na skraju Wielkiego Lasu, w Domu Strażników Umarłych, oraz w jaskiniach i mrocznych zakątkach Jarkendaru i Khorinis. W Gothic II: Noc Kruka niektóre z zombie mają na sobie zardzewiałe zbroje Budowniczych. W dodatku występuje także kilka zombie zwanych sługami Kruka.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 pilnują głównie świątyń w Varancie, często towarzyszą im szkielety, czasami również mumie. Można je spotkać również w niektórych jaskiniach, na terenach ruin oraz w okolicy Ben Sali, którą oblegają. Nie wydają żadnych dźwięków, a do walki używają drewnianych pałek. Są szybsze, niż w zombie z wyspy Khorinis. Najczęściej atakują i występują w grupach.

W grze pojawiają się również wyjątkowe zombie. Jedne z nich zostały obudzone przez maga ognia Rakusa i uniemożliwiają my wyjście z jaskini, w czym pomógł mu dopiero Bezimienny. Nad Ben Salą można za to spotkać niespokojnych zwiadowców, którzy padli ofiarą klątwy i zamienili się w zombie. Ostatnim rodzajem są dowódcy ożywieńców, których należy eksterminować na zlecenie Merdariona.

Za zabicie zombie bohater otrzymuje 200 punktów doświadczenia. Z ich ciał nie można nic pozyskać.

ArcaniA Edytuj

W Arcanii zombie przypominają bardziej te z pierwszej części. Bardzo powolne, występują w grupach. Wiele osobników przebywa w Thorniarze. Nie są wymagającymi przeciwnikami. Najłatwiej je zabić z dystansu, ale nawet jeśli podejdą do Bezimiennego, to ich ataki są powolne.

Unikatowe zombie Edytuj

Magowie Edytuj

Nordmarczycy Edytuj

Inne Edytuj

Taktyka Edytuj

Zombie są bardzo powolne i niezdarne. Kiedy wyczują żywą istotę szarżują na nią i starają się zatłuc ją na śmierć. Nawet średnio doświadczeni wojownicy będą w stanie trzymać na dystans kilka trupów naraz. Ich wolne ataki łatwo przerwać szybkim cięciem, dlatego efektowną taktyką jest podprowadzenie ich pod ścianę i ćwiartowanie, aż zombie padnie. Można także posłużyć się bronią dystansową lub magią, lecz duża ilość punktów życia tych nieumarłych przekłada się na duże zużycie many bądź pocisków. Większy problem sprawiają, gdy wspierają większą grupę innych ożywieńców, ponieważ świetne sprawdzają się w roli mięsa armatniego dla bardziej zabójczych, choć wrażliwych trupów.

Specjalne zaklęcie śmierć ożywieńcom oraz czary bojowe paladynów takie jak święta strzała zostały stworzone do walki z takimi właśnie stworzeniami.

Modyfikacje Edytuj

Przeznaczenie Edytuj

W III rozdziale na całej wyspie panuje inwazja zombie. Z ich powodu handel zostaje wstrzymany, a ruch między farmami i miastem wygasa. Zostały wskrzeszone przez magię Żniwiarza.

Edycja Rozszerzona Edytuj

Zajmują całą Opuszczoną Kopalnię. Powołano je do życia dzięki nekromancie, który obrał sobie za kryjówkę kopalnie.

Quest Pack 4 Edytuj

Występują pod nazwą zapleśniałe zombie.

Ciekawostki Edytuj

  • Orkowie nazywają ich martwymi Morrami.