Gothicpedia
Advertisement

Ziele lecznicze – roślina występująca w Gothic II, Gothic II: Noc Kruka, Gothic 3 oraz Gothic 3: Zmierzch Bogów.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[]

Jest to zioło leczące śreniej klasy. Jest trochę mniej popularna, niż roślina lecznicza, lecz rośnie na terenie całej wyspy Khorinis. Jest głównym składnikiem ekstraktu leczniczego. Jest również jedną z roślin, którą alchemik Constantino zapisał na swojej liście. Po zjedzeniu Bezimiennemu odnawia się dwadzieścia punktów trafień. Wartość ziela leczniczego wynosi czterdzieści sztuk złota.

Gothic 3[]

Wygląd ziela uległ znacznym zmianom. Przy podstawie rośliny wyrasta 6 ciemnych liści osadzonych na podłożu. Ze środka wychodzi sztywna łodyga, z której w określonych punktach wyrastają czerwone kwiaty. Na łodydze znajdują się też zielone liście.

Ziele lecznicze jest pospolitą rośliną rosnącą na terenach Myrtany, rzadziej pojawia się w Nordmarze. Mag ognia Sebastian prosi Bezimiennego o przyniesienie mu 10 sztuk tej rośliny. Ziele jest też składnikiem alchemicznym mikstury leczniczej, mikstury uzdrawiającej, odtrutki oraz Nordmarskiej Starki.

Po spożyciu odnawia bohaterowi 25% energii życiowej. Wartość sprzedaży ziela leczniczego wynosi 12 sztuk złota, lecz przy kupnie jego wartość rośnie do 40 sztuk złota..

Ziele lecznicze w ośnieżonej wersji

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W dodatku do trzeciej części gry statystyki ziela leczniczego nie zmieniły się. Zmianie uległ natomiast wygląd rośliny, mianowicie jej tekstura jest nieco przyciemniona.

Advertisement