Zbroja z pancerzy pełzaczy – pancerz występujący w Gothic oraz Gothic II. Jest to jedna z najtrwalszych i najbardziej wytrzymałych zbroi na wyspie Khorinis, a jednocześnie jedna z najrzadziej występujących – powstało jedynie kilka jej sztuk, prawdopodobnie wszystkie wyprodukowane przez najemnika Wilka.

Gothic[]

Wykonana jest z płyt pancerzy pełzaczy wojowników – bardzo wytrzymałego materiału. Płatnerz najemników o imieniu Wilk wpadł na pomysł wykonania nowego rodzaju zbroi, dlatego przed wyruszeniem Bezimiennego do wolnej kopalni poprosił go o dostarczenie mu 15 niezwykle wytrzymałych płyt z ciał przebywających tam pełzaczy wojowników. Po tym, jak przyniesie szkodnikowi płytki z ich pancerzy, musi czekać do V rozdziału, aż Wilkowi uda się połączyć je ze sobą w jedną zbroję. W tej części gry jest jednym z najlepszych pancerzy, jakie można zdobyć bez kodów.

Gothic II[]

Po upadku bariery Wilk awansuje na najemnika i nadal tworzy pancerze z płytek pełzaczy. Zrobił ją między innymi myśliwemu Gestathowi, może także wykonać ją na zlecenie Bezimiennego, jednak dopiero po rozmowie o owej zbroi z Gestathem.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

W modyfikacji do pierwszej części gry, kowal o imieniu Argorn, samotnie przebywający za karczmą na jeziorze w Nowym Obozie, może jeszcze bardziej wzmocnić tę zbroję. Nie jest to tanie, w dodatku potrzebne są mu dodatkowe płytki z pancerzy pełzaczy, ale zabieg jak najbardziej się opłaca, gdyż ulepszony pancerz zapewnia jeszcze lepszą obronę, zmienia kolor na bardziej intensywny oraz zmniejsza ilość siły potrzebnej do jej noszenia (z 80 do 60 punktów). Bezimienny może dodatkowo znaleźć tę zbroję w zatopionej wieży Xardasa.

Gothic Edycja Rozszerzona[]

W modyfikacji zapewnia 72 punkty ochrony przed bronią, 45 przed pociskami, 40 punktów przed ogniem i 10 przed magią. Jej wartość spadła do 2160 bryłek rudy. Opis zbroi brzmi: Strzały praktycznie jej nie przebijają.

Nosi ją również Ostatni strażnik w świątyni Śniącego.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Pancerz dla bohaterki może wykonać Wilk, przy użyciu 10 płytek z pancerza pełzacza. Ze względu na płeć Velayi, Wilk musiał nieco zmienić zbroję – ma ona ogromne naramienniki. Zapewnia taką samą ochronę jak w Nocy Kruka. Jest to najlepszy pancerz, jaki Velaya może zdobyć.

Pancerz w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki

Quest Pack 4[]

Ikona

Istnieje możliwość zakupienia planu tej zbroi od m.in. kowala Manniga z kryjówki buntowników w Okarze. Posiadając ów plan i odpowiednie składniki, Bezimienny może samodzielnie wytworzyć pancerz z płytek pełzaczy na kowadle. Jeżeli gracz posiada modyfikację Konsekwencje, może się dowiedzieć o Mannigu od Tristana. Wówczas może owemu kowalowi zadać stosowne pytanie.

Do wykonania tego pancerza potrzeba:

Noszenie tej zbroi wymaga 160 punktów zdolności łowieckich.

Zbroja w Quest Pack 4

Returning[]

Do zdobycia już w pierwszym rozdziale, w trakcie wykonywania zadania dla jednego z myśliwych. Po dostarczeniu zbroi do zleceniodawcy, można poprosić Wilka o przygotowania drugiej. Dodatkowo w siódmym rozdziale, należy wyposażyć w te zbroje pozostałych myśliwych.