Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Zbiory bagiennego ziela – zadanie poboczne występujące w Gothic. Zlecane jest Bezimiennemu przez Baala Oruna po znalezieniu zastępcy dla nowicjusza Ghorima.

Krok po kroku[]

  1. Porozmawiaj z Baalem Orunem.
  2. Odbierz 50 łodyg bagiennego ziela od Balora (100 PD).
    • Opcjonalnie: Zapłać mu 50 bryłek za poznanie imienia kontaktu z Nowego Obozu zainteresowanego zielem (50 PD).
  3. Porozmawiaj z Viranem.
  4. Zabij krwiopijców przebywających niedaleko jego grupy zbieraczy, a później odbierz od niego 50 łodyg bagiennego ziela (500 PD).
  5. Zanieś ziele Cor Kalomowi (100 PD).
  6. Wróć do Baala Oruna, który podziękuje za ochronę zbieraczy przed krwiopijcami (250 PD).
  7. Przekaż mu, że Kalom otrzymał zebrane ziele (200 PD).

Przebieg zadania[]

Zbieracze ziela[]

Orun rozmawiał z Ghorimem o tym, że Bezimienny zdołał nakłonić Harloka do pracy. Postanawia on dać bohaterowi kolejne zadanie: ma on pójść do zbieraczy ziela i zabrać zbiory do Cor Kaloma. Nie zdradza jednak ich lokalizacji.

Bohater idzie na bagna, gdzie spotyka pierwszą grupę zbieraczy pod przywództwem Balora. Ten oddaje Bezimiennemu 50 łodyg i radzi mu udać się także do innej grupy po drugiej stronie mokradła, aby nikt nie posądził go o sprzedaż części ziela gdzie indziej.

Diler w Nowym Obozie (opcjonalne)[]

Jeśli bohater zainteresuje się taką możliwością, Balor za 50 bryłek rudy zdradzi mu imię dilera bagiennego ziela z Nowego ObozuCiphera. Radzi jednak, by guru nie dowiedzieli się o tym, w przeciwnym wypadku rzuciliby Bezimiennego na pożarcie wężom.

Problemy z krwiopijcami[]

Bezimienny idzie do drugiej grupy. Mówi Viranowi, nadzorcy grupy, że Baal Orun każe zebrać ziele. Nowicjusz jednak nie wierzy słowom Bezimiennego, gdyż twierdzi, że każdy mógłby podać się za posłańca od guru i zabrać ziele. Na potwierdzenie prawdziwości słów każe zabić wszystkich krwiopijców w odległości 20 kroków. Bohater zabija owady, wraca do Virana i zyskuje kolejne 50 łodyg.

Dzienna porcja ziela[]

Bezimienny udaje się do Cor Kaloma i oddaje mu całe otrzymane od zbieraczy ziele. Guru przyjmuje rośliny, lecz od razu wyprasza bohatera z laboratorium. Zadanie kończy się powodzeniem.

Bohater wraca jeszcze do Baala Oruna. Ten dziękuje za obronę zbieraczy przed krwiopijcami i zgadza się, aby Bezimienny dołączył do nowicjuszy, zaś w nagrodę za oddanie ziela wręcza mu zwój z zaklęciem snu.

Zapisy w dzienniku[]

Po otrzymaniu zadania:

Sposób, w jaki poradziłem sobie z Harlokiem wywarł wrażenie na Guru Baal Orunie. Powierzył mi zaszczytne zadanie dostarczenia świeżego zbioru bagiennego ziela do laboratorium Cor Kaloma.

Po odebraniu ziela od Balora:

Balor dał mi dzisiejszy zbiór ziela dla Cor Kaloma.

Po odebraniu ziela od Balora (dodatkowy wpis, jeśli nie zostało jeszcze odebrane ziele od Virana):

Według Balora, po przeciwnej stronie bagna znajduje się druga grupa zbieraczy ziela. Jako, że nie dane mi było zapytać o nic Baal Oruna, muszę ich odnaleźć, czy mi się to podoba czy nie.

Po poznaniu kontaktu z Nowego Obozu:

Balor wspomniał coś o mężczyźnie imieniem Cypher, który mógłby kupić ode mnie trochę ziela. Znajdę go w karczmie na jeziorze, w Nowym Obozie. W ten sposób poważnie narażę się wszystkim Guru. Co robić?

Po zleceniu przez Virana zabicia krwiopijców:

Viran da mi ziele, tylko jeśli zabiję wszystkich krwiopijców w promieniu 20 kroków.

Po odebraniu ziela od Virana (jeśli nie została jeszcze odebrana porcja od Balora):

Viran przekazał mi dzisiejszy zbiór ziela. Nie ma tego wiele. Może w pobliżu kręci się jeszcze jedna grupa zbieraczy?

Po odebraniu ziela od Virana (jeśli została też odebrana porcja od Balora):

Viran dał mi drugą połowę dzisiejszych zbiorów. Ciekawe, czy Cor Kalom wreszcie będzie usatysfakcjonowany.

Po oddaniu ziela Kalomowi:

Cor Kalom był równie nieprzyjemny, co zwykle. Oddałem mu zebrane na bagnach ziele.

Ciekawostki[]

  • Aby uzyskać poparcie Oruna podczas dołączania do Bractwa, nie trzeba ukończyć tego zadania. Wystarczy zabić krwiopijców dla Virana i odebrać od niego ziele.
  • Od każdej z grup po dwóch dniach od pierwszej wizyty można odebrać kolejne 50 łodyg (od Balora tylko wtedy, gdy bohater nie dopytywał się o kontakt z Nowego Obozu), istnieje więc możliwość zakończenia zadania, nie rozmawiając z jedną grupą w ogóle, a od drugiej biorąc dwie porcje. Może to doprowadzić do sytuacji, w której misja zostanie ukończona, ale bohater nie otrzyma poparcia Oruna, jeśli nie rozmawiał z Viranem.
Advertisement