Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Zatopiona wieża Xardasa – miejsce występujące w Gothic i Gothic II. Jest to pierwsza wieża nekromanty Xardasa.

Przed akcją gry[]

Wieża znajduje się między starą cytadelą a górską fortecą. Xardas wzniósł ją zaraz po odejściu ze Starego Obozu. W wieży znajdowały się dwa obszerne, koliste pomieszczenia. Xardas przechowywał tam wszystko, co miał. Najcenniejsza była starożytna zbroja runiczna, którą nosił niegdyś wielki generał. Został on jednak zabity przez orków. Nie wiadomo, w jaki sposób nekromanta wszedł w posiadanie pancerza. Podczas jednego z trzęsień ziemi wody pobliskiego jeziora zalały imponującą budowlę. Uratował się tylko nekromanta. Wodą nie zostały zalane dwa pokoje, które zostały zajęte przez zombie i szkielety.

Gothic[]

Wiele lat później do wieży dostał się Bezimienny, który zabił wszystkich nieumarłych i zabrał runiczną zbroję. Znalazł tam również runę teleportacji do magów ognia, która pomogła dostać mu się do zamkniętego od IV rozdziału Starego Obozu.

Gothic II[]

W Gothic II wieża zdaje się być jeszcze bardziej wyblakła. Nie można się już dostać do podziemi wieży. Przy wejściu znajdują się jedynie topielce, a od IV rozdziału znajduje się tam ciało łowcy smoków, przy którym można znaleźć czarną perłę. Wewnątrz wieży znaleźć można zwój przemiany w jaszczura oraz skrzynię (kod: L-L-P-P-L-L-P) z wodą święconą i kilkoma innymi przedmiotami.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

modyfikacji Returning można tam wejść, jednak są tam potężniejsze odmiany zombie i szkieletów. Znajduje się tam również Sfera Mroku, a po odebraniu sfery, pojawia się jej opiekun – Demon Lenga, który będzie rozmawiał z bohaterem.

Mroczne tajemnice[]

W modyfikacji Mroczne Tajemnice znajduje się tam nieumarły smok o wyglądzie Smoka Ożywieńca z Gothic II.

Advertisement