FANDOM

Zakon strażników – organizacja, której celem powstania była opieka nad dziedzictwem bogów - trzema artefaktami danymi ludziom przez bogów, które uchroniły świat przed całkowitą zagładą. Gildia istniała ponad 1000 lat, lecz została zniszczona przez zakon Beliara. Występuje ona w modyfikacji Terysoa do gry Gothic II: Noc Kruka.

Przed akcją modyfikacji Edytuj

Podczas rządów Rademesa doszło do ostatecznego przejęcia władzy przez chaos i Tyranię. Podczas gdy Jarkendar tonął, w kierunku Terysei pędziły meteoryty. Grupa magów błagała bogów o przebaczenie, a ci po raz ostatni powstrzymali swój gniew ustanawiając porządek świata. Gwarantem tego porządku miał być zakon strażników, który miał pilnować dziedzictwa bogów.

Terysoa Edytuj

Strażnicy przebywają w swoim klasztorze na wyspie Terysoa. Przeżywają oni pewien kryzys, gdyż organizacja traci na wartości, a ludzie zapomnieli już o dramatycznych wydarzeniach sprzed 1000 lat. Czują oni, że zło znowu niedługo zatryumfuje.

Nowicjusz Corin okazuje się być jedyną nadzieją zakonu. Chłopak ma niezwykły potencjał magiczny i może on pokonać Demriona - przywódce wrogiego zakonu. Strażnicy dokładają wszelkich starań by wyszkolić Corina i przekazać mu całą swoją wiedzę w taki sposób by chłopak nie dowiedział się, że jest wybrańcem.

Gdy zakon strażników zostaje zniszczony przez Demriona, Corin pozostaje jedynym spadkobiercą dziedzictwa Strażników oraz jego ostatnim członkiem. Na nim spoczywa również obowiązek odbudowy zakonu i obrony dziedzictwa bogów przed Beliarem.

Poznani członkowie Zakonu Edytuj

  • Corin – młodzieniec, który okazuje się być wybrańcem.
  • Kel – mistrz Corina.

Klasztor Strażników Edytuj

Klasztor przypomina twierdzę. Ma on bardzo grube mury i potężne wzmocnienia ścian. W podziemiach budowli znajduje się sala z wyrzeźbionymi, monumentalnymi twarzami, które mają symbolizować pierwszych Strażników. W klasztorze jest także kaplica, pracownia alchemiczna, ogród botaniczny, kwatery zakonników, hol oraz planetarium. Strażnicy posiadają mapę wszechświata, która dzięki magii ciągle wyświetla się wewnątrz wieży.

Nauka Edytuj

Strażnicy poza magią specjalizują się w walce bronią białą. Zakonnicy pełnią rolę magów bojowych. Posługują się magią defensywną; znają zaklęcia chroniące przed obrażeniami oraz potrafią, przy pomocy magii, otumanić czyiś umysł.