Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Wytrzymałość – współczynnik występujący w Gothic 3, Gothic 3: Zmierzch Bogów, ArcaniA, ArcaniA: Upadek Setarrif i Gothic Playable Teaser.

Gothic 3[]

Bezimienny na start posiada 100 punktów wytrzymałości. Jej ilość definiuje ile bohater może sprintować i skutecznie atakować. Każdy cios, sekunda biegu lub skok zużywają wytrzymałość, która się regeneruje automatycznie z prędkością 10 punktów na sekundę. Bezimienny może zostać zarażony chorobą, a wtedy regeneracja spada do 1 punktu na sekundę. Można jej uniknąć dzięki odpowiedniej umiejętności lub wyleczyć miksturą lub czarem.

Aby zwiększyć jej ilość na stałe można skorzystać z chramu Innosa lub Beliara za punkty nauki lub złoto (4 punkty za 1 punkt nauki i 25 sztuk złota). Drugą opcją jest mikstura wytrzymałości o efekcie stałym (zwiększa o 4 punkty) lub ziele pancerza (zwiększa o 2 punkty). Ostatnim sposobem jest rozmowa z Innosem lub Beliarem w ramach zadań Za Innosa! lub Za Beliara!. Jeśli gracz wybierze opcję Daj mi zręczność! m.in. jego wytrzymałość zostanie zwiększona o 50 punktów.

Istnieją również amulety i pierścienie zwiększające ilość wytrzymałości gdy są założone. Są to:

Mimo że regeneracja wytrzymałości jest dosyć szybka, istnieją przedmioty, które umożliwiają jej przywracanie na własną rękę. Przykładem jest mikstura wytrzymałości o efekcie jednorazowym, która regeneruje w 100% utraconą wytrzymałość. Można również pić inne napoje (np. wódę) lub jeść odpowiednie zioła (np. żelazodyga).

Bohater może nauczyć się umiejętności, która spowalnia spadek wytrzymałości dwukrotnie.

Nauczyciele[]

Świat gry[]

Varant[]

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Działanie wytrzymałości nie zmieniło się.

ArcaniA i ArcaniA: Upadek Setarrif[]

Pasterz z Feshyr zdobywa punkty wytrzymałości poprzez osiąganie kolejnych poziomów. Są one zużywane podczas wyprowadzania specjalnych ataków bronią.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Wytrzymałość działa podobnie jak w Gothic 3. Spada ona wraz ze sprintem, zadawanymi bronią ciosami lub ich parowaniem. Jeśli w trakcie walki zostanie całkowicie wyczerpana, trzeba poczekać do momentu wypełnienia się paska w całości. Jej ilość na stałe można zwiększać poprzez założenie pierścienia myśliwego (rośnie wtedy o 25 punktów). Jej początkowa ilość wynosi 100 punktów.

Można również zwiększyć ilość wytrzymałości tymczasowo poprzez wypicie piwa królewskiego (+15 punktów) lub ryżówki (+20 punktów). Czas ich działania to ok. minuta.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Wytrzymałość – oznaczona zielonym paskiem – nie odnawia się sama, potrzebne są do tego rośliny bądź mikstury. Bezimienny zużywa ją poprzez bieganie sprintem bez użycia mikstury bądź walkę. Gdy pasek wytrzymałości spadnie do zera, bohater podczas walki zacznie tracić punkty życia. Trwałe zwiększenie wytrzymałości może się odbyć poprzez naukę u Wulfgara lub Corda.

Advertisement