FANDOM

Wytrych – przedmiot występujący we wszystkich częściach sagi, prócz ArcaniA: Upadek Setarrif. Jest to przedmiot niezbędny do otwarcia zamkniętych skrzyń i kufrów.

Gothic Edytuj

Przekręca się go w prawo i lewo. Jeśli otwieranie zamka się nie uda, bohater traci wytrych i wszystko trzeba będzie zacząć od początku. Czasami może zdarzyć się też, że nie pęknie, dzięki czemu będzie można go użyć ponownie. Bezimienny może go kupić w wielu miejscach, jak Stara Kopalnia u kopacza Glena.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Ich działanie jest takie same jak w poprzedniej części. Bohater może go kupić na przykład u Thorbena.

Gothic 3 Edytuj

W Gothic 3 bohater sam otwiera skrzynie, jednak wytrych zawsze się zużywa, przez co musi mieć ich odpowiednią ilość pod ręką. Wytrychy może kupić u wielu handlarzy, takich jak Hamlar.

ArcaniA Edytuj

By otworzyć zamek, należy kliknąć w odpowiednim momencie, a dokładniej wtedy, kiedy jest on nieruchomy. Klikanie trzeba powtórzyć z pozytywnym skutkiem, od dwóch do czterech razy w zależności od kufra, inaczej wszystko trzeba będzie zacząć od początku. Wytrych jest niezniszczalny i nie można go stracić, nawet jeśli otwieranie kufra się nie powiedzie. W tej części gry występuje tylko jeden wytrych. Bezimienny z Feshyr dostaje go w Stewark od Diega.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.

Wytrychy można znaleźć w przypadkowych miejscach świata gry (np. na stole na placu wymian). Służy do otwierania niektórych skrzyń i drzwi, które są zamknięte. Nie ma możliwości złamania wytrycha lub niepowodzenia otwierania. Nie wszystkie zamki można nim złamać; niektóre potrzebują pasującego klucza. Jego wartość wynosi 10 sztuk złota, lecz w grze nie pojawia się system handlu.