Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy wyspy w Gothic II. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Wyspa Irdorath – wyspa, na której znajdowała się jedna z czterech świątyń wzniesionych ku czci Beliara, Dwór Irdorath. Mało kto wie o jej istnieniu. Jest w całości zbudowana z czarno-szarych skał, z których często powstają nacieki w kształcie stalaktytów.

Gothic II[]

To do tego miejsca Bezimienny przypływa w szóstym rozdziale, aby rozprawić się z władcą smokówSmokiem Ożywieńcem. Występują tu niebezpieczne zwierzęta: ogniste jaszczury, oswojone przez orków wargi i jeden troll jaskiniowy. Spotkać można liczne oddziały sług ciemności, takich jak orków, poszukiwaczy, jaszczuroludzi oraz ożywieńców. Znajduje się tutaj także ognisty smok – Feodaron (brat Feomathara), który pilnuje kilkanastu smoczych jaj, pułkownik orków i pan cienia – Archol. Jedyna istota w tym miejscu, która nie chce zabić Bezimiennego to nowicjusz Pedro przetrzymywany w celi.

Ciekawostki[]

  • Przy próbie odpłynięcia z wyspy wpław, Bezimiennego pożera morski potwór.
  • Według mapy morskiej na Irdorath znajdują się drzewa, jednak na samej wyspie nie ma żadnego.
  • Jeżeli Bezimienny najpierw wyrzuci z ekwipunku Oko Innosa, a następnie odpłynie statkiem na wyspę, Xardas przyśle mu amulet wraz z listem wypominającym jego niedbałość, natomiast Milten zdenerwuje się na bohatera.
Advertisement