Gothicpedia
Advertisement

Wymiar Beliara (lub wymiar demonów, zaświaty) – jeden z boskich wymiarów, będących częścią świata Gothic.

Opis[]

Wymiar Beliara to wymiar potępieńców, upiorów, demonów, oraz wszelakich innych istot, jednocześnie będący domem dla każdej duszy po śmierci (wynika to ze słów przysięgi Ognia i Wody z Gothic). Czarni magowie, orkowi szamani (w tym mistrz przywołań) oraz nekromanci potrafią przełamać granice tego mrocznego wymiaru, dzięki czemu mogą przyzwać do świata ludzi potężne istoty, takie jak demony, golemy, ożywieńcy itp. Budowniczowie potrafili dodatkowo przyzywać z zaświatów dusze swych przodków, aby zaciągnąć od nich rady i wiedzę.

Mieszkańcy wymiaru[]

  • Beliar – mroczny bóg i władca śmierci, jego serce zwane Morgradem, spoczywa w centrum wszechświata.
  • Śniący – po Beliarze najpotężniejsza istota w tym wymiarze.
  • Bestia Beliara – ostatni przeciwnik w Gothic 3: Zmierzch Bogów. Za czasów Wiecznego Wędrowca, bestia została wysłana przez Beliara z misją zniszczenia świata.
  • Smok Ożywieniec – przywódca orkowej armii, w tym hordy Beliara z Górniczej Doliny oraz zwierzchnik poszukiwaczy i innych smoków.
  • Smoki – potężne, prastare i niezwykle inteligentne gady.
  • Kruk – niegdyś był prawą ręką Gomeza, później sprzedał duszę Beliarowi.
  • Zuben – władca asasynów i wybraniec Beliara.
  • Kalom – fanatyczny sługa Śniącego.
  • Czarny mag z Dworu Irdorath – sługa Smoka Ożywieńca.
  • Demony – słudzy mrocznego boga.
  • Dusze zmarłych – stanowią najniższą część hierarchii mieszkańców tego wymiaru.

Wejścia do wymiaru[]

W sadze jest tylko jedno wejście do tego wymiaru – portal w świątyni Śniącego, jednak Bezimienny nie może z niego skorzystać.

Ciekawostki[]

Advertisement