Wolna Kopalnia – jedna z trzech kopalni na terenie Górniczej Doliny.

Gothic[edytuj | edytuj kod]

Należy do Nowego Obozu. Wydobywana ruda nie trafia do króla, ale do magów wody, którzy sądzą, że po zgromadzeniu wystarczającej ilości uda im się wysadzić barierę. Można ją podzielić na dwie części, zewnętrzną i wewnętrzną. Na zewnątrz prowadzone jest wydobycie, ta część jest nazywana kotłem. Oprócz tego znajdują się tutaj chaty większości kretów i paru najemników. Bezimienny może dołączyć tutaj do kretów, otrzymuje za to darmowy strój kopacza. Do wewnętrznej części dostęp uzyskuje dopiero w momencie, gdy Stary Obóz zajmuje Wolną Kopalnię. Znajduje się tam wtedy wielu strażników, w niektórych miejscach można natknąć się także na pełzaczy wojowników. Bezimienny spotyka tam orka-niewolnika imieniem Tarrok, który tworzy dla niego Ulu-Mulu. W odbijaniu kopalni pomaga bohaterowi Gorn. Ze zdobytych płytek pełzaczy z tej kopalni Wilk może zrobić dla bohatera zbroję.

Gothic II[edytuj | edytuj kod]

Do kopalni nie można się dostać, gdyż przejście jest zawalone, a sama kopalnia zasypana śniegiem.

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Sekcja niekanoniczna

Returning[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Returning Bezimienny może tam powrócić, ale kopalnia będzie okupowana przez orków.

Wasteland Mod[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Wasteland Mod również można tam powrócić.

Requiem[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji Requiem tam rezyduje lodowy smok Finkregh.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]