Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy organizacji występującej w Gothic II: Noc Kruka. Zobacz też: zadanie główne.

Wodny Krąg – tajna organizacja stworzona przez magów wody jeszcze przed wojną z orkami, której przywódcami są również w czasie wydarzeń rozgrywających się w Gothic II: Noc Kruka. Jej członkowie chronią magów oraz pomagają im w różnych zadaniach, często robiąc za posłańców. Ci wojownicy Adanosa są zbrojnym wsparciem magów wody, jednak działalność ta diametralnie różni się od zakonu paladynów wspierających magów ognia. Członkowie Kręgu działają bowiem subtelnie i pozostają w ukryciu przed społeczeństwem, ponadto ich główną siłą nie jest oręż, lecz rozbudowana sieć wpływów. Każdy członek Kręgu otrzymuje wodny pierścień z akwamarynem, pikę bojową oraz pancerz. Są to jedyne znaki rozpoznawcze, ponieważ zrzeszeni nie mogą zdradzać kim są, chyba że zaufanej osobie, która będzie godna wstąpić do bractwa. Główną zasadą organizacji jest walka o równowagę na świecie, by żaden z bogów nie urósł zbytnio w siłę. Zwierzchnikami zrzeszonych są magowie wody. Członkostwo wiąże się z wypełnianiem różnorodnych zadań. Każdy z członków może liczyć na wsparcie swoich towarzyszy z tejże gildii. Vatras, jako przedstawiciel magów wody, decyduje o tym, kogo przyjąć w szeregi organizacji, jednak każdy członek Kręgu ma pewien wpływ na decyzje o przyjęciu nowych kandydatów.

Wodny Krąg posługuje się swoimi wpływami w dążeniu do celów. Za przykład może posłużyć Cavalorn. Otrzymał on od magów wody ułaskawienie, które pozbyło go prawnego ciężaru jego przeszłości skazańca z Górniczej Doliny. Sam Bezimienny może korzystać z wpływów Kręgu. Vatras, dowiadując się o wiadomości, jaką bohater ma dostarczyć lordowi Hagenowi, pragnie, by została ona dostarczona jak najszybciej. Za radą maga Bezimienny może zwrócić się w tej sprawie do Laresa, który użyje wówczas swoich znajomości, by umożliwić bohaterowi jak najszybsze przyjęcie do wybranej przez niego gildii, tak zwane ułatwione przyjęcie.

Gothic II: Noc Kruka[]

Od kiedy magowie wody zainteresowali się ruinami na Khorinis, głównym celem Kręgu były poszukiwania na terenie wyspy dawnych artefaktów związanych ze starożytną kulturą budowniczych Jarkendaru. Jego działalność rozszerzyła się jednak za sprawą inicjatywy Maga Wody Vatrasa, który wyrażał głębokie zaniepokojenie kwestią znikających obywateli miasta oraz przemytu broni dla bandytów. Rozwikłanie tych kwestii było dodatkowym tropem wiodącym magów wody do doliny Jarkendaru. Głównym miejscem spotkań Kręgu była tawerna pod Martwą Harpią, której to użyczał na ten czas właściciel gospody, a zarazem członek Kręgu – Orlan. To w tym budynku odbyło się uroczyste spotkanie Kręgu, na którym przyjęto w jego szeregi Bezimiennego. Po otwarciu portalu przez magów wody, jednym z zadań tejże gildii była pomoc w odszukaniu Kruka – magnata, który porywał ludzi z Khorinis.

Członkowie Wodnego Kręgu na wyspie Khorinis[]

  • Lares – były szkodnik, obecnie najemnik, obserwuje poczynania paladynów w mieście.
  • Cord – najemnik na usługach Onara.
  • Cavalorn – były cień, goniec i myśliwy.
  • Orlan – właściciel gospody będącej siedzibą bractwa.
  • Martin – kwatermistrz paladynów, prowadzi śledztwo w sprawie handlarza, który sprzedaje broń bandytom.
  • Gaan – myśliwy, obserwuje drogę do Górniczej Doliny.
  • Baltram – kupiec z Khorinis.
  • Lance – zwerbowany w Jarkendarze tuż po przybyciu magów wody. Zabity przez dzikie bestie przed obozem bandytów.
  • Bezimienny – zabójca Kruka, przyjaciel magów.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

Członkiem Wodnego Kręgu jest także Carl – kowal, który może nauczyć bohatera wzmacniania zbroi.

VarusBiker Edition[]

Lance jest w Kręgu od początku gry. Przebywa z magami wody w ruinach. Zapytany o swoje obowiązki odpowiada, że czeka na zadania od magów. W Jarkendarze ginie tak samo jak w podstawowej wersji gry.

Saga Przeznaczenie[]

W serii modyfikacji od Destiny Team Wodny Krąg pełni o wiele ważniejszą rolę, a z czasem się rozrasta o kolejnych członków. Członkowie kręgu występują w każdej cześci, lecz nie zawsze w komplecie. Pojedynczy członkowie są wysyłani jako obserwatorzy magów.

Przeznaczenie[]

Działalność Kręgu nie ogranicza się tylko do pomocy magom w ich zadaniach. Członkowie patrolują wyspę, szpiegują oraz pomagają ludziom, kiedy zachodzi taka potrzeba. Na przykład Cord posiada swój rewir w obrębie gospodarstw Onara, Sekoba oraz Bengara. Patroluje on farmy oraz rozwiązuje problemy tak, jakby był tylko najemnikiem. Bezmienny może pomagać mu w patrolach.

Vatras prowadzi swoiste biuro zleceń frakcji. Mówi bohaterowi za każdym razem, którzy członkowie kręgu potrzebują aktualnie pomocy.

Do kręgu dołącza Rhen. Ma on za zadanie szpiegować piratów. Kolejnym rekrutem jest Iglerio, brat Valentina.

Przebudzenie[]

Gaan przybywa do Górniczej Doliny, by zrobić zwiad oraz odnaleźć uprowadzoną przez mrocznych dziewczynę. Cavalorn z kolei ma zebrać informacje o Zakonie Ocalenia.

Korzenie Zła[]

Martin otrzymał zadania obserwacji Doliny Przodków oraz odnalezienie zbiegłego Andre.

Imperium Popiołów[]

Cały krąg przybywa do Jarkendaru, gdzie przygotowuje się do walki z Plagą Beliara. Mają obóz przed Biblioteką Uczonych.

Kroniki Myrtany: Archolos[]

Okazuje się, że tajemnicza grupa wywrotowców, których chce się pozbyć Volker, to właśnie Wodny Krąg. Marvin po dowiedzeniu się prawdy o morderstwie swojego brata postanawia wesprzeć wyznawców Adanosa.

Advertisement