Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Woda – napój występujący we wszystkich częściach serii Gothic.

Gothic[]

Jest powszechnie dostępna. Niektórzy kopacze i cienie posiadają przy sobie jedną butelkę. Znajduje się także w wielu skrzyniach w chatach Starego i Nowego Obozu.

Bezimienny może ją kupić już w I rozdziale u Santino, Torreza, Riordiana i Baala Cadara.

Szkodnik Lewus zleca zadanie roznoszenia wody zbieraczom na polach ryżowych. Wówczas Ryżowy Książę wręcza bohaterowi tuzin butelek.

Po wypiciu przywraca 5 punktów życia. Jej wartość kupna wynosi 3 bryłki rudy, przy sprzedaży spada do 2 bryłek.

Gothic II[]

Przywraca osiem punktów trafień. Oprócz tego nie ma żadnych innych zastosowań. Znajduje się na przykład w domu Zurisa lub w gospodzie Orlana. Sprzedają ją handlarze w mieście Khorinis jak Baltram, Matteo i Fenia oraz handlarka Elena na farmie Onara.

Gothic 3[]

Butelka wody jest lekko różowawa i wykonana ze szkła. Na górze znajduje się korek pokryty wiklinowymi elementami.

Można ją znaleźć w prawie każdym zakątku świata gry. Znajduje się też w kufrach, koszykach i skrzyniach oraz w przedmiotach oferowanych przez handlarzy. Ma swoje zastosowanie w produkcji mikstur leczniczych, mikstury przemiany w krokodyla i mikstury przemiany w topielca przy stole alchemicznym. Jest to towar popularny na pustyni Varant, ponieważ ludzie starają się za wszelką cenę chronić przed palącym słońcem, dlatego też wykształciła się tam gildia sprzedawców wody, do której należą Abbas lub Kaffu.

Po wypiciu regeneruje 50% wytrzymałości. Jedną butelkę można sprzedać za 1 sztukę złota, lecz przy kupnie jej wartość rośnie do 6 sztuk złota.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Carnage Graphics Patch[]

Wygląd wody ulega znacznym zmianom kosmetycznym.

Woda w modyfikacji Carnage Graphics Patch

Advertisement