Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy pospolitego zwierzęcia. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Wilk – pospolity drapieżnik występujący w całej sadze Gothic.

Gothic[edytuj | edytuj kod]

Ma jasnobrązowe futro. Bezimienny może z niego ściągnąć skórę oraz wyciąć dwa kły. Spotykany jest zazwyczaj w lasach.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Podobnie jak w pierwszej części gry, ma jasnobrązowe futro. Bohater może pozyskać z niego jeden kawałek surowego mięsa, dwa kły oraz skórę. Spotka się go głównie na bezdrożach i terenach łowieckich. W początkowych rejonach gry można znaleźć także jego słabsze młodsze osobniki. W niektórych domach mieszkańców Khorinis można także znaleźć trofeum głowy wilka. Dodatek dodaje także nową odmianę – lodowego wilka.

Głowa wilka jako trofeum w Gothic II

Gothic 3[edytuj | edytuj kod]

W tej części gry kolor jego sierści jest srebrno-szary. Wilki występują na terenach lasów i polan Myrtany, nie pojawiają się jednak w Varancie i Nordmarze. Grupują się w watahy, które często wspólnie podróżują przez niewielki obszar kontynentu. Atakują za pomocą pazurów przednich łap oraz pyska. Potrafią wyprowadzić serię zabójczych ciosów, które ciężko kontratakować. Są jednymi z najczęściej pojawiających się agresywnych bestii w grze. Podczas rozgrywki można znaleźć druidzki kamień wilka oraz miksturę przemiany w wilka. Oba te przedmioty umożliwiają wcielenie się w tę bestię.

W trzeciej części także występują lodowe wilki, które zamieszkują Nordmar. Klan Wilka zdołał oswoić kilka ich osobników. Myśliwy Bram zleca zadanie, w którym bohater pomaga w polowaniu na srebrne wilki. Bufford z Cape Dun prosi za to Bezimiennego o pozbycie się głodnych wilków, które zjadają niewolników. Kolejną odmianą jest wilk tunelowy, który zamieszkuje wilczą kopalnię, którą można oczyścić na zlecenie Nemroka. W grze pojawiają się także zabłąkane wilki, które przebywają w jaskini nieopodal Montery. Je również należy zabić dla Dennisa.

Bezimienny może pozyskać z wilków surowe mięso, wilczą skórę oraz zęby, o ile posiada odpowiednie umiejętności. Za zabicie bestii bohater otrzymuje 50 punktów doświadczenia.

Głowa wilka jako trofeum

ArcaniA[edytuj | edytuj kod]

Wilk ma skórę koloru czarnego. Występuje zarówno na Argaan, jak i na Feshyr w mrocznym lesie.

ArcaniA: Upadek Setarrif[edytuj | edytuj kod]

Wilki, podobnie jak inne zwierzęta, zostały opętane przez demoniczną moc Śniącego. Z tego powodu stały się o wiele bardziej agresywne i wytrzymałe.

Gothic Playable Teaser[edytuj | edytuj kod]

Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Wilki występują dość pospolicie w udostępnionym świecie gry. Ich małe grupki można znaleźć koło świątyni Beliara oraz w okolicach wieży sygnałowej. Z ich ciał można pozyskać mięso wilka oraz kieł wilka, który jest potrzebny Bloodwynowi do spłacenia jego długu. Za zabicie jednego osobnika bohater otrzymuje 30 punktów doświadczenia.

Taktyka[edytuj | edytuj kod]

Wilki to zwierzęta stadne. Samotne osobniki nie sprawiają większych problemów, ale wataha może być niebezpieczna. Gdy bohater zbliży się zbytnio, zaczynają ujadać, po czym rzucają się na niego. Są zwinne i potrafią unikać ciosów. Trudno jest odciągnąć osobnika od stada, dlatego jeśli niemożliwa jest walka z całą watahą jednocześnie, zaleca się atakowanie z dystansu (pociskami lub magią). W walce sam na sam najbardziej skuteczne jest kontrowanie ataków szybkimi cięciami.

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Artykuł niekanoniczny

Die Bedrohung[edytuj | edytuj kod]

Wilki mają niebieskie futro i potrafią szczekać.

Wilk w Die Bedrohung

Quest Pack 4[edytuj | edytuj kod]

Futro wilka ma bardziej brązową barwę.

Wilk w Content Mod 3.0

Atariar Edition[edytuj | edytuj kod]

Wilki przebywające w Górniczej Dolinie i na przełęczy mają szare futro i są silniejsze od swoich pobratymców z okolic miasta.

Wilk z Górniczej Doliny w Atariar Edition

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Jedyni oswojeni przedstawiciele tego gatunku w sadze to Szaroskóry i wilki z Klanu Wilka występujące w Gothic 3.
  • W Gothic II można spotkać czarną odmianę wilka.
  • Wilk początkowo miał wyglądać bardziej jak potwór niż zwierzę.

Zobacz także[edytuj | edytuj kod]