FANDOM

Wilk – pospolity drapieżnik występujący w całej sadze Gothic.

Gothic Edytuj

Ma jasnobrązowe futro. Bezimienny może z niego ściągnąć skórę oraz wyciąć dwa kły. Spotykany jest zazwyczaj w lasach.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Podobnie jak w pierwszej części gry, ma jasnobrązowe futro. Bohater może pozyskać z niego jeden kawałek surowego mięsa, dwa kły oraz skórę. Spotka się go głównie na bezdrożach i terenach łowieckich. W początkowych rejonach gry można znaleźć także jego słabsze młodsze osobniki. W niektórych domach mieszkańców Khorinis można także znaleźć trofeum głowy wilka. Dodatek dodaje także nową odmianę – lodowego wilka.

Gothic 3 Edytuj

W tej części gry kolor jego sierści jest srebrno-szary. Wilki występują na terenach lasów i polan Myrtany, nie pojawiają się jednak w Varancie i Nordmarze. Grupują się w watahy, które często wspólnie podróżują przez niewielki obszar kontynentu. Atakują za pomocą pazurów przednich łap oraz pyska. Potrafią wyprowadzić serię zabójczych ciosów, które ciężko kontratakować. Są jednymi z najczęściej pojawiających się agresywnych bestii w grze. Podczas rozgrywki można znaleźć druidzki kamień wilka oraz miksturę przemiany w wilka. Oba te przedmioty umożliwiają wcielenie się w tę bestię.

W trzeciej części także występują lodowe wilki, które zamieszkują Nordmar. Klan Wilka zdołał oswoić kilka ich osobników. Myśliwy Bram zleca zadanie, w którym bohater pomaga w polowaniu na srebrne wilki. Bufford z Cape Dun prosi za to Bezimiennego o pozbycie się głodnych wilków, które zjadają niewolników. Kolejną odmianą jest wilk tunelowy, który zamieszkuje wilczą kopalnię, którą można oczyścić na zlecenie Nemroka. W grze pojawiają się także zabłąkane wilki, które przebywają w jaskini nieopodal Montery. Je również należy zabić dla Dennisa.

Bezimienny może pozyskać z wilków surowe mięso, wilczą skórę oraz zęby, o ile posiada odpowiednie umiejętności. Za zabicie bestii bohater otrzymuje 50 punktów doświadczenia.

ArcaniA Edytuj

Wilk ma skórę koloru czarnego. Występuje zarówno na Argaan, jak i na Feshyr w mrocznym lesie.

ArcaniA: Upadek Setarrif Edytuj

Wilki, podobnie jak inne zwierzęta, zostały opętane przez demoniczną moc Śniącego. Z tego powodu stały się o wiele bardziej agresywne i wytrzymałe.

Gothic Playable Teaser Edytuj

Ta sekcja przedstawia zawartość wczesnej wersji gry Gothic Playable Teaser, która w każdej chwili może ulec drastycznym zmianom.
Wilki występują dość pospolicie w udostępnionym świecie gry. Ich małe grupki można znaleźć koło świątyni Beliara oraz w okolicach wieży sygnałowej. Z ich ciał można pozyskać mięso wilka oraz kieł wilka, który jest potrzebny Bloodwynowi do spłacenia jego długu. Za zabicie jednego osobnika bohater otrzymuje 30 punktów doświadczenia.

Taktyka Edytuj

Wilki to zwierzęta stadne. Samotne osobniki nie sprawiają większych problemów, ale wataha może być niebezpieczna. Gdy bohater zbliży się zbytnio, zaczynają ujadać, po czym rzucają się na niego. Są zwinne i potrafią unikać ciosów. Trudno jest odciągnąć osobnika od stada, dlatego jeśli niemożliwa jest walka z całą watahą jednocześnie, zaleca się atakowanie z dystansu (pociskami lub magią). W walce sam na sam najbardziej skuteczne jest kontrowanie ataków szybkimi cięciami.

Ciekawostki Edytuj

  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka można zobaczyć głowę wilka, która służy jako trofeum.
  • Jedyni oswojeni przedstawiciele tego gatunku w sadze to Szaroskóry i wilki z Klanu Wilka występujące w Gothic 3.
  • W modyfikacji die Bedrohung wilki mają niebieskie futro oraz potrafią szczekać.
  • W Quest Pack 4 futro wilka ma bardziej brązową barwę.

Zobacz także Edytuj