Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy jednego z najemników. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Wilk – postać występująca w Gothic oraz Gothic II. Jest to szkodnik Laresa, a następnie najemnik na usługach Onara, pod przywództwem Lee. Jest świetnym płatnerzem i myśliwym, potrafi zrobić dobre pancerze, głównie ze skór zabitych zwierząt. Wilk zna się również na kowalstwie. Pomimo tego, że nie jest szczególnie ważną postacią w sadze, jest jednym z dobrych przyjaciół Bezimiennego, zawsze chętnym, by mu pomóc.

Charakter i osobowość[]

Wilk jest dość nerwowym, niecierpliwym człowiekiem; ciężko znosi nudę i nie może usiedzieć w jednym miejscu, nieustannie szukając czegoś do roboty. Lubi chwalić się dobrze wykonaną pracą i z zasady jest dość przyjacielski. Nie znosi jednak konkurencji, ani gdy ktoś wystawia go do wiatru i potrafi być bardzo agresywny (a przez to nieobliczalny), kiedy ktoś go rozzłości.

Przed akcją gry[]

Nie wiadomo za co trafił do kolonii karnej, w jakim momencie, ani czym zajmował się wcześniej. Po zrzuceniu za magiczną barierę postanowił przyłączyć się do Nowego Obozu.

Gothic[]

W Nowym Obozie został jednym ze szkodników Laresa. Mówi Bezimiennemu, że inni nazywają go Wilk. Zajmuje się kupnem trofeów zwierzęcych od myśliwych i sprzedażą łuków oraz innych przydatnych rzeczy. Po dołączeniu do Nowego Obozu Bezimienny może zakupić u niego pancerze dla szkodników. Zajmuje się zbrojownią Lee, w której jest płatnerzem. Może sprzedać bohaterowi łuki oraz inne przedmioty w zamian za bryłki rudy. Może także uczyć Bezimiennego posługiwania się łukiem. Wreszcie może zwiększyć zręczność bohatera, ale tylko wówczas, gdy ten należy do strażników. W IV rozdziale stworzył własny projekt – zbroję z pancerzy pełzaczy. Może wykonać zbroję dla Bezimiennego, jednak potrzebuje do tego piętnaście fragmentów z pancerza pełzaczy wojowników przebywających w Wolnej Kopalni. Wcześniej nauczy bohatera umiejętności ściągania płytek pancerza. Zbroja zostaje stworzona w V rozdziale, gdyż Wilk znalazł sposób na połączenie ze sobą fragmentów. Później składa takie zbroje dla innych w zamian za opłatę. Po upadku bariery został z Lee i uciekł z nim z Górniczej Doliny.

Zlecane zadania[]

Towary[]

Rozdział I
Przedmiot Ilość Cena
Wytrych 1 10
Ryż 8 5
Ryżówka 1 15
Pochodnia 1 2
Esencja uzdrawiająca 3 25
Talerz 1 4
Brzytwa (przedmiot) 1 5
Smażone mięso 1 8
Pazury 1 15
Winogrona 1 6
Krótki łuk 1 40
Strzała 220 1
Bełt 200 1
Bryłka rudy 212 1
Krwiopijcy (księga) 1 150
Rozdział II
Przedmiot Ilość Cena
Łuk kawaleryjski 1 80
Łuk polowy 1 120
Łuk myśliwski 1 160
Kościany łuk 1 200
Strzała 400 1
Bełt 400 1
Bryłka rudy 400 1
Rozdział III
Przedmiot Ilość Cena
Długi łuk 1 240
Łuk kolczasty 1 280
Łuk wierzbowy 1 320
Łuk dębowy 1 360
Strzała 600 1
Bełt 600 1
Bryłka rudy 600 1
Rozdział IV
Przedmiot Ilość Cena
Wilcze kły 1 440
Podmuch wiatru 1 480
Łuk żołnierski 1 520
Łuk z poroża 1 560
Lekka kusza 1 180
Kusza 1 780
Strzała 800 1
Bełt 800 1
Bryłka rudy 800 1
Rozdział V
Przedmiot Ilość Cena
Łuk Nimroda 1 600
Łuk wojenny 1 640
Pogromca orków 1 680
Gromowładny 1 720
Piekielny łuk 1 760
Łuk śmierci 1 1000
Ciężka kusza 1 1000
Kusza wojenna 1 1300
Strzała 1600 1
Bełt 1600 1
Bryłka rudy 2200 1

Gothic II[]

Zostaje najemnikiem w służbie Onara. Traktuje Bezimiennego po przyjacielsku, od razu go rozpoznaje i bez problemów zgadza się, by ten dołączył do najemników. Teraz może nauczyć go posługiwania się łukiem (do 90%), jednak bohater nie może z nim handlować, a to za sprawą nowo przybyłego Benneta, który został nowym kowalem. Wilk zatem nie ma zbyt wiele do roboty i poszukuje pracy. Bohater może mu w tym pomóc. Na propozycję pracy w mieście, najemnik jedynie się zaśmieje, natomiast w późniejszym etapie gry Bengar potrzebuje pracowników, którzy chroniliby jego farmę. Po poinformowaniu najemnika o tym zgodzi się on na takie zajęcie w zamian za 800 sztuk złota (jeżeli bohater będzie najemnikiem, to koszt wynosi tylko 300 sztuk złota) i wyruszy na jego farmę.

Jeśli Bezimienny pomoże mu w zdobyciu pracy, nie może później zabrać Wilka na Dwór Irdorath, gdyż ten nie narzeka już na brak zajęć. Jeśli bohater nie zabierze Benneta, a weźmie Wilka, to ten zajmie się kuźnią na statku oraz polepszy zdolności łucznicze Bezimiennego (do 100%). Gdy jednak Bennet będzie wśród ludzi, których bohater weźmie do załogi, Wilk będzie niezadowolony z tego powodu. Jeżeli Bezimienny nie dopilnuje porządku podczas powrotu na statek, w pewnym momencie może zastać tylko ciało Benneta oraz pracującego Wilka, który zajął jego miejsce.

Jeśli bohater rozmawiał z Gestathem o zbroi z pancerzy pełzaczy, Wilk chętnie ponownie ją zrobi bez żadnych opłat. Potrzebuje do tego jedynie dziesięciu płytek.

Zlecane zadania[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Wilkowi udało się uciec z bitwy na płaskowyżu. Zamieszkuje wraz z Angarem namiot znajdujący się obok tawerny Orlana. Z powodu braku zajęć, zgadza się zostać nauczycielem łucznictwa i zręczności Velayi. Odrzuca propozycję pilnowania farmy Fellana. Dzięki Rupertowi i Orlanowi bohaterka wie, że najemnik może zrobić kobiecą wersję pancerza z płytek pełzaczy. Wilk przyjmuje takie zlecenie i prosi, aby wojowniczka przyniosła tuzin płytek kopalnianych potworów. Po zobaczeniu pancerza, bohaterka jest zachwycona i funduje rzemieślnikowi prawdziwą kolację (złożoną z butelki wina, sera, baraniej kiełbasy, dwóch jabłek, chleba oraz szynki), a także daje mu 100 sztuk złota jako wyraz wdzięczności. Za 200 sztuk złota najemnik może być także ochroniarzem przy remoncie domu baronowej.

Cienista Północ[]

Zajmuje się handlem na zamku Sylvia. Obowiązki kowala przejął Rotus, a Wilk sprzedaje wykutą przez niego broń. Zleca bohaterowi zadanie zdobycia pięciu wilczych futer w zamian za swoje poparcie.

Content Mod[]

W Content Modzie na początku walczy z orkami wraz z resztą załogi oraz do końca gry przebywa w Ardei. Nie ma z nim także żadnych związanych zadań.

Gothic Edycja Rozszerzona[]

W modyfikacji Gothic Edycja rozszerzona pojawia się jako najemnik noszący średnią zbroję.

Wilk w Gothic Edycja rozszerzona

Świat skazańców[]

Może wzmocnić pancerze szkodników i najemników. Wytwarza również pancerz ze skór orkowych psów dla bohatera.

Gothic MorOrs[]

Wilk może sprzedać bohaterowi swój stary pancerz.

Community Story Project[]

Zmianie ulega wygląd Wilka.

W drodze na Myrtanę[]

Po wydarzeniach z Dworu Irdorath okręt uległ uszkodzeniom podczas sztormu i załoga musiała ewakuować się na pobliską wyspę. Bohater po rozmowie z Diego sprawdza, jak się miewa reszta załogi. Wilk zachowuje optymizm i cieszy się tym, że nie musi chwilowo nic konkretnego robić. Mówi bohaterowi, że jakby ten potrzebował pomocy, może śmiało o nią prosić.

Wilk w Community Story Project

Dalsze losy[]

Wilk pozostaje dłużej na farmie Bengara, lecz nie wiadomo, czy przeżył atak orków. Można go również zabrać ze sobą na statek, wtedy zostaje na pokładzie Esmeraldy i zostaje uprowadzony lub zabity przez piratów.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • W Gothic występuje Łuk Wilka, jednak ten go nie używa. Mimo to, gdy się go przyzwie kodem i założy przy nim, Wilk zaatakuje bohatera z tekstem: „oddaj mi moją broń”.
  • W Gothic według skryptów Wilk powinien niektóre bronie (łuk kawaleryjski, długi łuk, wilcze kły i ciężką kuszę) sprzedawać we wcześniejszych rozdziałach, niż faktycznie ma to miejsce. Jednakże, gdy otrzymuje on lepsze bronie dystansowe do swojego ekwipunku, automatycznie nakłada najlepszą z nich, na jaką pozwala mu jego zręczność, a zwalnia ją dopiero po otrzymaniu jeszcze lepszej. Sporadycznie może wystąpić błąd, przez który szkodnik założy lepszą broń nie odkładając poprzedniej, której w takim przypadku w ogóle nie będzie można od niego kupić.
  • W Gothic może zwiększyć zręczność bohatera, tylko gdy ten jest strażnikiem, a więc członkiem wrogiego obozu. Jest to spowodowane literówką w skrypcie, gdzie jest użyte oznaczenie GIL_GRD, zamiast GIL_ORG (wskazujące na szkodnika).
  • W plikach wersji 1.04d istnieje postać Wilka. Nosi jednak lekki strój szkodnika.
  • Kiedy w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka bohater rozmawia z nim o zbroi z płytek pancerzy pełzaczy, dialog przebiega tak jakby Wilk nie pamiętał, że zrobił ją dla Bezimiennego jakiś czas temu.
  • Wilk w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka mówi, że w kolonii odpowiadał za całą zbrojownię Lee, choć był płatnerzem szkodników. Mimo wszystko, jako jedyny wytwarzał zbroje w Nowym Obozie, więc może to być prawdą.
  • Jeżeli Bezimienny najpierw zaprosi go na pokład Esmeraldy, a potem odwoła, Wilk rzuci się na bohatera. Będzie wówczas nieśmiertelny. Jeżeli natomiast Bezimienny zabije Bengara po zatrudnieniu Wilka, ten stwierdzi, że zawsze chciał mieć swoją farmę i stanie w miejscu dotychczasowego właściciela. Ponadto, po śmierci farmera przyjmie zaproszenie na okręt, a jeśli bohater go odwoła, to wraca na farmę Onara.
  • W Gothic II i Gothic II: Noc Kruka myśliwy Gestath mówi, że tuż przed upadkiem bariery jego zbroję stworzył najemnik Wilk, choć ten był wtedy szkodnikiem. Możliwe, że Wilk zdążył awansować na najemnika przed ucieczką z kolonii.
  • Pomimo tego że, zarówno w Gothic jak i Gothic II dubbinguje go Przemysław Nikiel, to sposób wypowiedzi Wilka bardzo się zmienił. Stał się wręcz infantylny.
Advertisement