Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Wielki topór – oręż występujący w Gothic II, Gothic 3 i Gothic 3: Zmierzch Bogów. Pojawia się też w Gothic jako łamacz kości.

Gothic II[]

Wygląd[]

Jest to jednoręczny topór z dużym stalowym obuchem osadzonym na drewnianym trzonku. Rękojeść owita jest brązowym materiałem i posiada metalowe okucie. Obuch ma jedno długie i w miarę proste ostrze, które sięga do początku rękojeści.

Występowanie[]

Bezimienny może go kupić w II rozdziale u Canthara, Sary, bądź Orlana. Nikt jednak nie używa tego topora.

Statystyki[]

Topór zadaje 40 punktów obrażeń i wymaga 40 punktów siły. Wartość kupna wynosi 450 sztuk złota, a przy sprzedaży spada do 135 sztuk złota.

Gothic II: Noc Kruka[]

Topór zadaje teraz 90 punktów obrażeń i wymaga 90 punktów siły. Wartość kupna podniosła się do 900 sztuk złota, wartość sprzedaży jednak pozostała taka sama. Sara oraz Orlan sprzedają topór już w I rozdziale, natomiast Canthar dopiero w III rozdziale, chyba że wcześniej przejmie stoisko Sary. Wciąż jednak nikt topora nie używa.

Dodatkowo, bohater może dostać tę broń, jeśli przyniesie Fiskowi paczkę z jego wytrychami i ma większy procent posługiwania się broniami jednoręcznymi. Można ją również znaleźć przy świątyni z fioletową tabliczką.

Gothic 3[]

Wygląd[]

Wygląd topora jest prosty, bez wielu zdobień. Trzon wykonany został z nieznanego rodzaju drewna. Po jednej stronie zakończony jest srebrną głowicą, a po drugiej ostrzem ukształtowanym na topór przypominającym typową siekierę do drewna.

Występowanie[]

Posiadają go niektórzy najemnicy orków np. Ashton, Marik lub Sanford. Jeden egzemplarz znajduje się w 13. z 48 ciężkich skrzyń porozrzucanych po całej Myrtanie, Varancie oraz Nordmarze. Nie istnieje przepis kowalski na wykucie tej broni.

Statystyki[]

Topór zadaje 80 punktów obrażeń. Jest bronią dwuręczną, przez co do jego używania wymagana jest zdolność Duży oręż oraz 160 punktów siły. Można go sprzedać za 2100 sztuk złota oraz kupić za 7000 sztuk złota.

Advertisement