FANDOM

Wieża Xardasa w Górniczej Dolinie – druga wieża nekromanty Xardasa. Znajduje się w samym środku terytoriów należących do orków, w małej kotlince niedaleko miasta orków. Jest także najbardziej wysuniętym na południe punktem Górniczej Doliny.

Gothic Edytuj

Xardas wzniósł ją po zniszczeniu poprzedniej wieży z pomocą służących mu ożywieńców. Droga do wieży jest bardzo ciężka i pełna niebezpieczeństw. Dostać się do niej można idąc przez wąski wąwóz, który broniony jest przez kamiennego golema, lodowego golema oraz ognistego golema (sposób ich pokonania zawarty jest w księgach z cyklu Arcanum Golum). Wieża ma dwa piętra. Na parterze mieszczą się dwa pomieszczenia: w mniejszym nekromanta przechowuje swoje rzeczy, a większe zajęte jest przez jego sługę – demona. Na kolejne piętra można się dostać tylko dzięki runie teleportacyjnej, którą oprócz nekromanty posiada jedynie demon. Przekazuje on ją temu, kto pokona trzy golemy i przyniesie ich serca. Teleport prowadzi na pierwsze piętro do głównego pomieszczenia. Idąc korytarzem, można się dostać do małego pokoju, gdzie do ściany przybita jest drabina prowadząca na wyższą kondygnację. Tam też znajduje się siedziba Xardasa. Wokół stoją regały z książkami oraz stara makieta.

Gothic II Edytuj

Nekromanta opuścił tę siedzibę po upadku magicznej bariery. Po opuszczeniu wieży zamieszkali ją ożywieńcy i Poszukiwacze. W wieży pojawiły się schody. Być może wybudowali je jej nowi mieszkańcy. W środku Bezimienny może znaleźć runę teleportacyjną do niej, kilka mikstur i miecz mistrzowski.

Poszukiwacze przybyli tam prawdopodobnie po to, aby odnaleźć ukrytą przez Xardasa księgę o nazwie Dwór Irdorath.

Modyfikacje Edytuj

Bumshak Edytuj

Tum-Pak prosi Bumshaka o zbadanie starej wieży, gdyż słyszał, że dzieją się tam dziwne rzeczy. Gdy ork tam dociera spotyka Wiedźmę. Ta wpada w panikę i błaga orka, by jej nie zabijał. Bohater może ją zabić lub darować jej życie.

Mroczne Tajemnice Edytuj

Przy wejściu do wieży jest kilka Zombie wojowników, a w pokoju z pentagramem Olbrzymi szkielet. Bezimienny zabija je wszystkie.

Dolina Zombie Edytuj

W większym pomieszczeniu nie ma demona, za to Bragus może tam znaleźć runę teleportacyjną do wieży.