Gothicpedia
Advertisement

Wieża Xardasa nieopodal Khorinis – trzecia wieża należąca do nekromanty Xardasa, występująca w Gothic II. Znajduje się w pobliżu miasta Khorinis oraz farmy Lobarta.

Opis[]

Na parterze wieży znajduje się niewielki przedsionek – można z niego przejść do dużego pomieszczenia (ze skrzyniami) oraz na schody. W przedsionku znajduje się kilka regałów i skrzynia z różnymi przedmiotami. Dalej, na pierwszym piętrze znajduje się pokój Xardasa, z którego przechodzi się do sali z pentagramem, gdzie nekromanta przebywa prawie cały czas. Jedno z pomieszczeń obok sali z pentagramem jest zamknięte żelazną kratą, którą odsuwa się poprzez wciśnięcie przełącznika na kominku w poprzednim pokoju. Na drugim piętrze jest duży taras, gdzie w dodatku Noc Kruka stoi kapliczka z posągiem Beliara. Z tarasu można przejść do wielkiej biblioteki, gdzie znajdują się regały z książkami i skrzynia. Dookoła wieży znaleźć można cztery rośliny lecznicze i trzy sztuki mięsa kopacza, zaś za wieżą parę zwojów leżących koło szkieletu.

Gothic II[]

Po pokonaniu Śniącego Xardas odchodzi z Górniczej Doliny i wyrusza na wyspę Khorinis. Wieża nekromanty została wybudowana przez istoty przywołane przez niego w ciągu jednej nocy. Mag przesiaduje w wieży cały czas, jednak w trzecim rozdziale musi ją opuścić, aby naprawić Oko Innosa. Po pokonaniu smoków w Górniczej Dolinie Xardas znika z wyspy. Na straży wieży pozostawia tylko trzy służące mu demony, które atakowały każdego, kto wszedł do środka. Mistrz Pyrokar zleca Bezimiennemu zabicie bestii. Jeżeli wybraniec wykona zadanie, to po jego odpłynięciu magowie ognia przeszukają budowlę. W przeciwnym razie do wieży Xardasa wtargną orkowie, uprzednio zająwszy całą wyspę.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

L'HIVER Edition[]

W tej modyfikacji wieża Xardasa przechodzi dużą metamorfozę. Dodano jeszcze jedno piętro, gdzie znajduje się pokój z fotelem i kilkoma skrzyniami. Wieża nie wygląda aż tak przerażająco, natomiast jest lepiej zbudowana.

Velaya - Historia Wojowniczki[]

Po pokonaniu Smoka Ożywieńca i opuszczenia Khorinis przez Bezimiennego bohatera, wieżę zajęły plemiona goblinów. W wieży przebywają trzej wodzowie goblińskiej armii. Można tam też znaleźć bardzo rzadko spotykany zwój przemiany w krwiopijcę.

Mroczny Legion[]

Po pokonaniu Smoka Ożywieńca i opuszczenia Khorinis przez Bezimiennego bohatera, w wieży Xardasa schronili się ocaleni z masakry wyspy. Po tym jak orkowie zaatakowali miasto oraz podbili inne ludzkie sadyby, do wieży nekromanty przybyli uchodźcy z miasta, farm oraz Górniczej Doliny. Założyli ufortyfikowany obóz między farmą Lobarta a wieżą Xardasa. W samej wieży znajduje się sztab dowodzących Ruchem Oporu przeciwko orkom oraz sługom Beliara.

Returning[]

Na początku gry, Bezimienny spotyka opiekuna ciemności Dagotha, który oczekuje na wybrańca bogów w wieży Xardasa.

Przeznaczenie[]

Imperanon – jeden z przywódców mrocznego zakonu, czeka przed wieżą Xardasa na Bezimiennego, by złożyć mu ofertę dołączenia do swojej tajnej organizacji. Poza tym w wieży Xardasa ma miejsce początek zadania Starożytny Kult. Jednej nocy wieżę nekromanty odwiedza nieznany czarodziej. Demoniczne sługi Xardasa zabijają go, lecz w dolince nieopodal wieży inny czarownik odprawia mroczny rytuał. Bohater także w tej modyfikacji konsultuje wszystkie mroczne zagadki właśnie z Xardasem w jego wieży.

Klonefabrik[]

We wieży Xardasa mieści się fabryka klonów. Sam Xardas już tam nie przebywa, a wieża należy do kogoś zupełnie innego.

Trzeci Wojownik[]

Po pokonaniu Smoka Ożywieńca i opuszczeniu Khorinis przez Bezimiennego bohatera wielu ocalałych z miasta ucieka w okolice wieży Xardasa. Niestety ścigają ich orkowie, przez co ludzie ostatecznie barykadują się w jaskini oraz kotlince pod wieżą nekromanty. Sama wieża została zajęta przez orków. Główny bohater modyfikacji musi przejść odpowiedni szkolenie pod okiem paladynów, by na końcu wybić orków z dawnej siedziby Xardasa, aby ludzie mogli się wydostać z potrzasku.

Niebiański wojownik (Celestial warrior)[]

Bezimienny na początku gry znajduje w wieży Xardasa grupę tajemniczych magów, którzy składają mu zyskowną propozycję rozwoju jego umiejętności. Współpraca z magami rzuca go w wir nowych wyzwań.

Blood Night[]

Bezimienny zaraz po wyjściu z wieży Xardasa zostaje zaczepiony przez zakapturzoną postać. Okazuje się być ona Wampirem, a sam bohater zostaje zarażony wampiryzmem. W późniejszych etapach gry okazuje się, że spotkana postać doskonale zna Xardasa oraz jego plany, a spotkanie pod wieżą było częścią wielkiego planu wampirów.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Za wieżą znajduje się zawalone przejście do jaskini przy cmentarzu, nieopodal gospody Pod Martwą Harpią. Można tam znaleźć szkielet oraz kilka zwojów i mikstur.
Advertisement