Gothicpedia
Advertisement

Wambo – postać występująca w Gothic II. Jest to strażnik miejski mieszkający w mieście Khorinis.

Gothic II[]

Jego praca polega na patrolowaniu górnego miasta i ochronę znajdujących się tam obywateli oraz ich dobytku. Jeżeli Bezimienny dołączy do gildii złodziei, Ramirez wyjawi mu, iż Wambo można przekupić, aby nie przeszkadzał bohaterowi w okradaniu domów bogaczy w górnym mieście. Bezimienny może go przekupić za 250 sztuk złota. Od tego momentu nocami strażnik będzie siedział w gospodzie Coragona obok placu świątynnego w Khorinis. Posiada klucz do jednej z wież strażniczych przy północnej bramie.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W modyfikacji Returning zostaje zabity przez Asmala z gildii zabójców na polecenie Gerbrandta.

Wambo w modyfikacji Returning 2.0

Velaya – Historia wojowniczki[]

W modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki Wambo nadal pilnuje obywateli górnego miasta. Kupił od Hakona kolczugę goblinów. Velaya po pochlebianiu strażnikowi dostaje od niego zgodę na zobaczenie zbroi. Mimo pozwolenia bohaterka w nocy zakrada się do koszar i kradnie kolczugę. Następnego dnia strażnik jest zawiedziony, że wojowniczka nie przyjęła zaproszenia nic nie wspominając o kradzieży.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, przez co Wambo został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Advertisement