FANDOM

Walkir – władca bogów, jeden z najpotężniejszych bytów w zamierzchłych czasach świata Gothic. Występuje on tylko w modyfikacji Przeznaczenie do gry Gothic II: Noc Kruka oraz jej pierwowzorze – modyfikacji Global Mod.

Początki wszechświata Edytuj

Walkir według opowieści Xardasa był władcą wszystkich bóstw w czasach, gdy wszechświat dopiero powstawał. Pan bogów postanowił zabrać ze sobą grupę ludzi do swojego wymiaru, by nauczyć ich swojego toku rozumowania. Gdy uznał, że jego uczniowie przyjęli jego dar, zesłał ich na ziemię, by sami uzupełnili swoją wiedzę, o to czego ich nie nauczył.

Jego wyznawcy zstąpili na ziemię by znaleźć miejsce dla siebie, jednak ich nauka trwała stulecia, a na świecie swoje kulty mieli już Innos oraz Adanos. Wszyscy pierwsi bogowie oraz potężne przedwieczne istoty odeszły w cień. Ludzie odrzucili uczniów Walkira, gdyż ci nie chcieli wyzbyć się wiary w swojego boga i nie chcieli dołączyć do kultów ognia ani wody. Wędrowali oni przez lata z miejsca na miejsce, ze świata do świata, aż spotkali oni pana ciemności - Beliara - który zaoferował im swoją pomoc w zamian za to, że zostaną oni akolitami ciemności. Oni także i tę ofertę odrzucili. Zostając wygnanymi przez kulty wszystkich bogów zostali nazwami Wygnanymi.

Dzięki łasce Walkira Wygnani są nieśmiertelni, choć mało liczebni. Niektórzy z nich przeszli na stronę mroku. Walkir został zamordowany przez pozostałych bogów, którzy postanowili rządzić wszechświatem: braci; Innosa, Adanosa oraz Beliara. Ten ostatni wyrwał Walkirowi serce kończąc jego żywot oraz panowanie tym samym przejmując władzę nad Wygnanymi.

Tysiące lat później Edytuj

Po tym jak Bezimienny pokonał Śniącego, a smoki przybyły do Górniczej Doliny, powrócili Wygnani a razem z nimi opowieści o zapomnianym panu bóstw.

Ciekawostki Edytuj

  • Walkir to także bóstwo z mitologi germańskiej. Także on był tam władcą wszystkich bogów. Można porównać jego rolę do Zeusa czy Odyna.