Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Węgiel – przedmiot występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to kawałek węgla kopalnianego wielkości pięści o czarnym kolorze i lekko szarawym połysku.

Gothic II[]

Bezimienny może znaleźć kilka sztuk w jaskiniach i kopalniach na terenie wyspy Khorinis. Może kupić jedną bryłkę od handlarza Lutero od pierwszego rozdziału. Odwiedzając zamek w Górniczej Dolinie, bohater może kupić kilka sztuk węgla od kwatermistrza Engora. W trzecim rozdziale pojawia się w asortymencie zielarki Sagitty oraz magów ognia Goraxa i Isgarotha. Dopiero w piątym rozdziale handlarz Jora ma do zaoferowania 3 sztuki węgla. Wartość kupna to 15 sztuk złota, jego cena sprzedaży wynosi 4 sztuki złota.

Zastosowanie[]

Czarne bryłki węgla potrzebne są tylko magom do tworzenia dwóch run:

Gothic II: Noc Kruka[]

Wygląd oraz zastosowanie węgla nie ulega zmianie, nadal Bezimienny może kupić go u tych samych handlarzy, jednak jego cena sprzedaży zmalała do 2 sztuk złota. Odwiedzając Jarkendar w trzecim rozdziale, bohater może kupić 3 sztuki węgla od Maga Wody Cronosa.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Artykuł niekanoniczny

Ucieczka[]

W modyfikacji zyskuje nowe zastosowanie. Od teraz potrzebny jest do smażenia na patelni. Przestaje także być rzadkim przedmiotem, można go znaleźć w wielu miejscach, kupić u handlarza Engora, a nawet wydobywać ze złóż węgla.

Ciekawostki[]

Advertisement