Węgiel – przedmiot występujący w Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka. Jest to kawałek węgla kopalnianego wielkości pięści o czarnym, lekko szarawym połysku.

Gothic II[edytuj | edytuj kod]

Bezimienny może znaleźć kilka sztuk w jaskiniach i kopalniach na terenie wyspy Khorinis. Może kupić jedną bryłkę od handlarza Lutero od pierwszego rozdziału. Odwiedzając zamek w Górniczej Dolinie, bohater może kupić kilka sztuk węgla od knechta Engora. W trzecim rozdziale pojawia się w asortymencie zielarki Sagitty oraz magów ognia Goraxa i Isgarotha. Dopiero w piątym rozdziale handlarz Jora ma do zaoferowania trzy sztuki węgla. Wartość kupna to piętnaście sztuk złota, jego cena sprzedaży wynosi cztery sztuki złota.

Zastosowanie[edytuj | edytuj kod]

Czarne bryłki węgla potrzebne są tylko magom do tworzenia dwóch run:

Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Wygląd oraz zastosowanie węgla nie ulega zmianie, nadal Bezimienny może kupić go u tych samych handlarzy, jednak jego cena sprzedaży zmalała do dwóch sztuk złota. Odwiedzając Jarkendar w trzecim rozdziale, bohater może kupić trzy sztuki węgla od Maga Wody Cronosa.

Modyfikacje[edytuj | edytuj kod]

Artykuł niekanoniczny

Ucieczka[edytuj | edytuj kod]

W modyfikacji zyskuje nowe zastosowanie. Od teraz potrzebny jest do smażenia na patelni. Przestaje także być rzadkim przedmiotem, można go znaleźć w wielu miejscach, kupić u handlarza Engora, a nawet wydobywać ze złóż węgla.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]