Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Velaya – ulubiona kobieta Gomeza występująca w Gothic.

Jest też tytułową bohaterką modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki. Występuje również w modyfikacjach VisiGothic i Przeznaczenie.

Gothic[]

Do kolonii trafia w tym samym momencie co Bezimienny. Główny bohater widzi ją związaną w trakcie spuszczania na dół windą wraz z innymi towarami na miejsce wymiany. Jako nowy nabytek staje się oczkiem w głowie przywódcy Starego Obozu. Trzyma on ją zamkniętą w swojej prywatnej komnacie gdzie zapewnia mu ona towarzystwo. Wiadomo, że kobieta pochodzi z więzienia, gdzie gniła w lochu. Jednak dzięki wpływom Gomeza na króla Rhobara II jest on w stanie wyciągać panie z więzień i kupować je za magiczną rudę. Magnaci mówią, że fascynacja przywódcy nowymi kobietami nie trwa wiecznie. Po pewnym czasie Velaya dołączy do pozostałych pań szorujących podłogę, lub wachlujących Gomeza. Jedynie magnaci mają dostęp do kobiet, a jak wiadomo, tak daleko w hierarchii Bezimiennemu nie udało się zajść przez upadek świetności Starego Obozu.

Dalsze losy[]

Jej dalsze losy nie są znane. Nawet ona nie byłaby w stanie udobruchać Gomeza po zawaleniu się Starej Kopalni. Być może zginęła podczas zamieszania w Starym Obozie lub została przechwycona przez pozostałych skazańców po śmierci Gomeza.

Modyfikacje[]

Więcej na ten temat znajdziesz w artykule „Velaya/Modyfikacje

Ciekawostki[]

  • W innych wersjach językowych, w intrze do Gothic wydaje z siebie dźwięk przy przeniknięciu przez barierę, co zostało pominięte w polskiej lokalizacji gry.
  • W Gothic występuje kwiat o nazwie velais, od którego może pochodzić jej imię.
  • W Gothic nie można jej zabić komendą kill.
  • Posiada w ekwipunku strój o nazwie Goła babka.
  • W niemieckiej wersji gry (tj. nieocenzurowanej) kąpie się całkowicie nago.
  • W Gothic Velaya ma czarny strój, a w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki ma strój taki jak Natalia z obozu sekty.
  • W tej samej modyfikacji zostaje powiedziane, że Velaya pochodzi z nieznanego wcześniej Królestwa Tymorii.
Advertisement