Gothicpedia
Advertisement

Vatras – postać występująca w Gothic II i Gothic 3. Jest to jeden z Arcymagów Wody.

Gothic II[]

Mieszka w Khorinis. Jako jedyny mag wody nie tworzył bariery i nie poznał głównego bohatera. Opowiada on wierzącym mieszkańcom o odwiecznej walce pomiędzy Innosem a Beliarem. Od samego początku darzy sympatią Bezimiennego. Pomaga bohaterowi w naprawie Oka Innosa, poprzez reprezentowanie Adanosa w rytuale odwrócenia. Po wszystkim życzy mu powodzenia informując, że jeszcze się spotkają. Płynie na dwór Irdorath, a następnie zabiera się na kontynent.

Zlecane zadania[]

Nauka[]

W Khorinis Vatras może zwiększyć liczbę punktów many Bezimiennego do 50 punktów many.

Na dworze Irdorath Vatras może nauczyć bohatera wszystkich 6 kręgów magii oraz przyrządzania następujących mikstur:

Mikstura Koszt nauki Dostępność
Esencja lecznicza 5 punktów nauki Od początku
Esencja many 5 punktów nauki Od początku
Mikstura szybkości 5 punktów nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej lub esencji many
Ekstrakt leczniczy 5 punktów nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej
Ekstrakt many 5 punktów nauki Po nauce warzenia esencji many
Eliksir leczniczy 5 punktów nauki Po nauce warzenia ekstraktu leczniczego
Eliksir many 5 punktów nauki Po nauce warzenia ekstraktu many
Eliksir życia 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru leczniczego
Eliksir ducha 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru many
Eliksir siły 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru leczniczego lub eliksiru many
Eliksir zręczności 5 punktów nauki Po nauce warzenia eliksiru leczniczego lub eliksiru many

Gothic II: Noc Kruka[]

To on przyjmuje bohatera do Wodnego Kręgu. Wcześniej jednak zleca mu zadania polegające na rozwiązaniu zagadki znikających ludzi z Khorinis oraz dowiedzeniu się, kto dostarcza broń bandytom. Następnie wysyła Bezimiennego z listem polecającym do Saturasa. Po śmierci Kruka przybywa zastępca Vatrasa, Myxir.

Zlecane zadania[]

Nauka[]

Na dworze Irdorath Vatras uczy wszystkich 6 kręgów magii oraz wytwarzania tych samych mikstur, co w podstawowej wersji gry. Zmienia się natomiast koszt nauki, a także mag wody może nauczyć warzenia mikstury szybkości, eliksiru siły i eliksiru zręczności od początku.

Mikstura Koszt nauki Dostępność
Esencja lecznicza 1 punkt nauki Od początku
Esencja many 1 punkt nauki Od początku
Mikstura szybkości 5 punktów nauki Od początku
Ekstrakt leczniczy 3 punkty nauki Po nauce warzenia esencji leczniczej
Ekstrakt many 3 punkty nauki Po nauce esencji many
Eliksir siły 20 punktów nauki Od początku
Eliksir zręczności 20 punktów nauki Od początku

Gothic 3[]

Kiedy tylko Vatras stawia stopę na stałym lądzie, zostaje porwany i osadzony w więzieniu asasynów w Lago. Bezimienny uwalnia go stamtąd, wyzwalając jednocześnie osadę i odprowadza sędziwego już Vatrasa do jego plemienia, któremu przewodzi Hurit. Ostatnią prośbą starego maga jest, by bohater wyzwolił Varant spod władzy asasynów, co Bezimienny może zrobić lub odwrócić się od sługi Adanosa i zabić go na zlecenie Gonzalesa.

Zlecane zadania[]

Mapa[]

Wszyscy magowie wody zaznaczeni na mapie

Dalsze losy[]

Przebywa w dalszym ciągu na pustyni Varant. Wysłał posłańca z pucharem wody do Tooshoo, niestety zawodzi on maga i puchar spoczywa w jednej z jaskiń. Vatras rozpoczyna zaś podróż drogą wędrowca. Niewykluczone jest, że w czasie podróży mógł umrzeć ze starości. 

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Przeznaczenie[]

Vatras uważa, że Pyrokar nie będzie chciał naginać zasad Klasztoru Innosa i nie wpuści Gainy, nowicjusze będą mogli wychodzić poza mury klasztoru i z nią handlować. Vatras wie również co nieco na temat wścieklizny. Jego zdaniem mikstura Irwina jest nieskuteczna, ponieważ nie dolał eliksiru leczniczego.

Mroczny Legion[]

Podobnie jak reszta przyjaciół Bezimiennego przeżył sztorm oraz podbój Khorinis. Wraz z grupą ocalałych przebywa w latarni morskiej Jacka. Potem dołącza do ruchu oporu.

Nostalgic Edition

Vatras nosi szate innego odcienia niebieskiego.

Content Mod i Returning[]

Jego wygląd ulega zmianom kosmetycznym.

Ciekawostki[]

  • W Gothic II Vatras jest ciemnej karnacji i w podeszłym wieku, natomiast w Gothic 3 – białej i wygląda dość młodo. Poprawia to modyfikacja Quest Pack 4.
  • W Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka ma gildię „Obywatel”.
  • W Nocy Kruka jeżeli bohater będzie zabijać niewinne osoby, to od IV rozdziału Vatras będzie na niego zły i udzieli mu upomnienia. Jeżeli mimo to Bezimienny będzie nadal popełniał morderstwa, to mag wody obrazi się na bohatera i nie będzie można z nim porozmawiać do końca gry.
  • Jeżeli Bezimienny, będąc łowcą smoków, przyjmie od Goraxa zadanie zabicia Pedra, a w VI rozdziale na Dworze Irdorath wykona je, Vatras powie mu, że dowiedział się o jego umowie z Serpentesem. Mag wody będzie zły na bohatera i do końca gry nie będzie chciał z nim rozmawiać.
  • W VI rozdziale można mu oddać Almanach Opętanych, następnie odkupić i ponownie oddać, co jest źródłem nieskończonej liczby punktów doświadczenia. Jest to niedopatrzenie twórców gry.
  • W Gothic 3 jeśli Bezimienny dostanie się do więzienia w Lago przed wykonaniem zadania Oswobodź Lago!, to Vatras nie będzie chciał z nim rozmawiać.
  • W Gothic II: Noc Kruka posiada on największą ilość dialogów ze wszystkich postaci w grze.
Advertisement