Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Varrag-Unhilqt: „ŚMIERTELNY! TWÓJ CZAS WŁAŚNIE DOBIEGŁ KOŃCA!”
Bezimienny: „Ależ skąd! Kobiety i gnijące mumie przodem!”
Rozmowa bohatera z szamanem

Varrag-Unhilqt (tłum. szaman Unhilqt) – jeden z orkowych szamanów odpowiedzialnych za przyzwanie Śniącego i trzeci, jakiego przyjdzie Bezimiennemu odesłać w zaświaty.

Dzieje Szamana[]

Tysiąc lat temu, Unhilqt i pozostali szamani przyzwali do tego świata potężnego demona – Śniącego, który pomógł im zdominować pozostałe klany. Po tych wydarzeniach Unhilqt i pozostali szamani nadzorowali budowę Świątyni Śniącego – ogromnych rozmiarów podziemnej budowli, z sieciami tunelów, pułapkami i ślepymi uliczkami. W czasie budowy Szamani oddali Śniącemu swoje serca i otrzymali jego błogosławieństwo - stąd ciągle żyli, choć bez serc. Ponadto wspomagali ich ludzie-niewolnicy, sporadycznie łapani i zmuszani do morderczej pracy przerywanej tylko wtedy, kiedy delikwent umarł z wycieńczenia. Jeden z nich planował ucieczkę wykorzystując do tego Uriziel, ale nie udało mi się tego dokonać.

Kiedy wreszcie Świątynia była gotowa, zamiast okazać wdzięczność, Śniący przeklął Unhilqta, wraz z pozostałymi szamanami i budowniczymi, i uczynił ich ożywieńcami. Po tych wydarzeniach, pozostali Synowie-Ducha uśpili Śniącego, sporadycznie wysyłając do podziemi ofiary, przeważnie ludzi, w ramach przebłagania demona. Dlatego też Świątynia roi się zarówno od martwych na dobre jak i nieumarłych. Wiele lat później, jedynym szamanem, który się temu sprzeciwiał, był Ur-Shak, niestety nigdy nie zdołał przekonać swojego ludu, że Krushak to zły demon.

Moce[]

Varrag-Unhilqt używa runy Grom. Jest już znacznie mniej problematyczny niż jego poprzednik, ale mimo wszystko dobrze jest nie dać się trafić.

Komnata[]

Komnata ożywieńca znajduje się na skalnej półce, po prawej patrząc na komnatę Varrag-Hashora. Można się tam dostać skacząc po kamiennych kolumnach (wysuną się po aktywowaniu przełączników otwierających także komnatę pierwszego szamana) lub okrężną drogą przez podziemne tunele z Pełzaczami Świątynnymi. W pomieszczeniu za jego plecami znajduje się ukryty grobowiec, w którym można znaleźć między innymi:

Zobacz także[]

Advertisement