Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
TWOJA DROGA KOŃCZY SIĘ TUTAJ! NIECH SCZEŹNIE TWA CIELESNA POWŁOKA!
Varrag-Ruuushk
Wolałbym nie, jeśli łaska!

Varrag-Ruuushk (ork. szaman Ruuushk) – jeden z orkowych szamanów, odpowiedzialnych za przyzwanie Śniącego i czwarty, jakiego przyjdzie Bezimiennemu odesłać w zaświaty.

Dzieje Szamana[]

1000 lat temu, Ruuushk i pozostali szamani przyzwali do tego świata potężnego demona – Śniącego, który pomógł im zdominować pozostałe klany. Po tych wydarzeniach Ruuushk i pozostali szamani nadzorowali budowę świątyni Śniącego – ogromnych rozmiarów podziemnej budowli z sieciami tunelów, pułapkami i ślepymi uliczkami. W czasie budowy szamani oddali Śniącemu swoje serca i otrzymali jego błogosławieństwo – dlatego ciągle żyli, choć bez serc. Ponadto wspomagali ich ludzie-niewolnicy, sporadycznie łapani i zmuszani do morderczej pracy przerywanej tylko wtedy, kiedy delikwent umarł z wycieńczenia. Jeden z nich planował ucieczkę, wykorzystując do tego Uriziela, ale nie udało mu się tego dokonać. Prawdopodobnie zatrzymała go pułapka przy wrotach do komnaty z mieczem i szamanem. Wejście od zewnątrz uruchamiało pułapkę, która powodowała wystrzelenie z podłogi oraz prawej i lewej ściany ostrych żelaznych prętów, które zabijały nieszczęśnika, po czym równie gwałtownie się schowały.

Kiedy wreszcie świątynia była gotowa, zamiast okazać wdzięczność, Śniący przeklął Ruuushka, wraz z pozostałymi szamanami i budowniczymi, i uczynił ich ożywieńcami. Po tych wydarzeniach, pozostali synowie ducha uśpili Śniącego, sporadycznie wysyłając do podziemi ofiary, przeważnie ludzi, w ramach przebłagania demona. Dlatego też świątynia roi się zarówno od martwych, jak i nieumarłych. Wiele lat później jedynym szamanem, który się temu sprzeciwiał, był Ur-Shak, niestety nigdy nie zdołał przekonać swojego ludu, że Krushak to zły demon.

Moce[]

Varrag-Ruuushk używa runy zaklęcia ognista burza. Należy się wystrzegać głównie obrażeń, jakie zadaje ta broń i ewentualnie podpalenia, dlatego najlepiej zadać szamanowi serię błyskawicznych cięć i zakończyć jego przeklęty żywot.

Komnata[]

Za swoje lokum Ruuushk wybrał wysepkę otoczoną lawą, gdzie pilnuje potężnego miecza – Uriziela. Aby uniknąć pułapki, do budynku należy wejść poprzez dziurę w murze, znajdującą się na prawo od mostu.

Zobacz także[]

Advertisement