Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
NIEWIERNY? W DOMU PANA?! BĄDŹ PRZEKLĘTY!
Varrag-Kasorg
Sam bądź przeklęty, pajacu!

Varrag-Kasorg (tłum. szaman Kasorg) – jeden z orkowych szamanów odpowiedzialnych za przyzwanie Śniącego i drugi jakiego przyjdzie Bezimiennemu odesłać w zaświaty występujący w Gothic.

Gothic[]

Dzieje Szamana[]

Tysiąc lat temu, Kasorg i pozostali szamani przyzwali do tego świata potężnego demona – Śniącego, który pomógł im zdominować pozostałe klany. Po tych wydarzeniach Kasorg i pozostali szamani nadzorowali budowę Świątyni Śniącego - ogromnych rozmiarów podziemnej budowli, z sieciami tunelów, pułapkami i ślepymi uliczkami. W czasie budowy Szamani oddali Śniącemu swoje serca i otrzymali jego błogosławieństwo - odtąd ciągle żyli, chociaż bez serc. Ponadto wspomagali ich ludzie-niewolnicy, sporadycznie łapani i zmuszani do morderczej pracy przerywanej tylko wtedy, kiedy delikwent umierał z wycieńczenia. Jeden z nich planował ucieczkę, wykorzystując do tego Uriziel, jednak nie udało mu się tego dokonać.

Kiedy wreszcie świątynia była gotowa, zamiast okazać wdzięczność, Śniący przeklął Kasorga, wraz z pozostałymi szamanami oraz budowniczymi i uczynił ich ożywieńcami. Po tych wydarzeniach pozostali Synowie-Ducha uśpili Śniącego, sporadycznie wysyłając do podziemi ofiary, przeważnie ludzi, w ramach przebłagania Demona. Dlatego też w Świątyni roi się zarówno od martwych na dobre, jak i nieumarłych. Wiele lat później, jedynym szamanem, który się temu sprzeciwiał, był Ur-Shak, niestety nigdy nie zdołał przekonać swojego ludu, że Krushak to zły demon.

Moce[]

Varrag – Kasorg używa runy pioruna kulistego. Jest to jeden z bardziej niebezpiecznych szamanów – pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić, żeby trafił Bezimiennego choćby raz, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że porażenie Piorunem będzie trwało, aż szaman zwyczajnie zabije bohatera.

Komnata[]

Komnata ożywieńca jest dobrze ukryta. By do niej trafić, Bezimienny musi zejść w mroczne tunele pod pierwszymi wielkimi halami (gdzie przebywają hordy szkieletów). Po drodze bohater natknie się na kilka Pełzaczy Świątynnych i dość mocny miecz – krwawe ostrze.

Ciekawostki[]

  • Wypowiedź Bezimiennego może być nawiązaniem do sceny z filmu "Chłopaki nie płaczą". Wtedy to gangster Grucha (grany przez Mirosława Zbrojewicza) zadaje pytanie: "No właśnie... Kim ty w ogóle k... jesteś pajacu?!".

Zobacz także[]

Advertisement