FANDOM

NIEWIERNY? W DOMU PANA?! BĄDŹ PRZEKLĘTY!
Varrag-Kasorg
Sam bądź przeklęty, pajacu!

Varrag-Kasorg (tłum. szaman Kasorg) – jeden z orkowych szamanów odpowiedzialnych za przyzwanie Śniącego i drugi jakiego przyjdzie Bezimiennemu odesłać w zaświaty występujący w Gothic.

Gothic Edytuj

Dzieje Szamana Edytuj

Tysiąc lat temu, Kasorg i pozostali szamani przyzwali do tego świata potężnego demona – Śniącego, który pomógł im zdominować pozostałe klany. Po tych wydarzeniach Kasorg i pozostali szamani nadzorowali budowę Świątyni Śniącego - ogromnych rozmiarów podziemnej budowli, z sieciami tunelów, pułapkami i ślepymi uliczkami. W czasie budowy Szamani oddali Śniącemu swoje serca i otrzymali jego błogosławieństwo - odtąd ciągle żyli, chociaż bez serc. Ponadto wspomagali ich ludzie-niewolnicy, sporadycznie łapani i zmuszani do morderczej pracy przerywanej tylko wtedy, kiedy delikwent umierał z wycieńczenia. Jeden z nich planował ucieczkę, wykorzystując do tego Uriziel, jednak nie udało mu się tego dokonać.

Kiedy wreszcie świątynia była gotowa, zamiast okazać wdzięczność, Śniący przeklął Kasorga, wraz z pozostałymi szamanami oraz budowniczymi i uczynił ich ożywieńcami. Po tych wydarzeniach pozostali Synowie-Ducha uśpili Śniącego, sporadycznie wysyłając do podziemi ofiary, przeważnie ludzi, w ramach przebłagania Demona. Dlatego też w Świątyni roi się zarówno od martwych na dobre, jak i nieumarłych. Wiele lat później, jedynym szamanem, który się temu sprzeciwiał, był Ur-Shak, niestety nigdy nie zdołał przekonać swojego ludu, że Krushak to zły demon.

Moce Edytuj

Varrag – Kasorg używa runy Piorun kulisty. Jest to jeden z bardziej niebezpiecznych szamanów – pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić, żeby trafił Bezimiennego choćby raz, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że porażenie Piorunem będzie trwało, aż szaman zwyczajnie zabije bohatera.

Komnata Edytuj

Komnata ożywieńca jest dobrze ukryta. By do niej trafić, Bezimienny musi zejść w mroczne tunele pod pierwszymi wielkimi halami (gdzie przebywają hordy szkieletów). Po drodze bohater natknie się na kilka Pełzaczy Świątynnych i dość mocny miecz – krwawe ostrze.

Ciekawostki Edytuj

  • Wypowiedź Bezimiennego może być nawiązaniem do sceny z filmu "Chłopaki nie płaczą". Wtedy to gangster Grucha (grany przez Mirosława Zbrojewicza) zadaje pytanie: "No właśnie... Kim ty w ogóle k... jesteś pajacu?!".