Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Valentino – postać występująca w Gothic II. Jest to prawdopodobnie jeden z najbogatszych obywateli mieszkających w mieście Khorinis.

Charakter i osobowość[]

Valentino to zadufany w sobie, wysoce narcystyczny człowiek. Uwielbia się przechwalać i wywyższać ponad ludzi, których uważa za gorszych od siebie. Jako płytki, powierzchowny człowiek ponad wszystko ceni urodę i status materialny, uważając, że to one świadczą o wartości człowieka. Szanuje jedynie ludzi o wyższej pozycji społecznej niż on sam.

Gothic II[]

Jego dom znajduje się w górnym mieście. Przedstawia się Bezimiennemu jako przystojniak, lekkoduch i bawidamek. Jest bardzo arogancki w stosunku do bohatera i innych, zwraca się do Bezimiennego z szacunkiem tylko wtedy, gdy jest paladynem lub magiem ognia. Valentino przebywa za dnia na placu świątynnym, słuchając nauk głoszonych tam przez Vatrasa. Nocami przesiaduje w gospodzie Coragona. Nie jest darzony sympatią przez mieszkańców miasta, gdyż każdemu, kogo napotka, przechwala się swoim bogactwem i brakiem potrzeby posiadania pracy. Niejednemu obywatelowi zdarzyło się z nim pobić. Jednym z nich był Regis, opowiadający bohaterowi o swojej bójce z Valentinem. Jeśli Bezimienny pobije bawidamka, może o tym donieść Regisowi. Da on wtedy Bezimiennemu pierścień Valentina, który może przekazać następnej osobie, jaka dokona tego chwalebnego czynu. Tą osobą jest Coragon, który jako kolejny pobił Valentina, za to, że nie zapłacił rachunku i bohater może oddać mu pierścień.

Harmonogram dnia[]

  • od 1000 do 2000 jako pobożny obywatel słucha nauk Vatrasa;
  • od 2000 do 400 przesiaduje w karczmie Coragona;
  • od 400 do 1000 śpi w swoim domu w górnym mieście.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Khorinis zostało zaatakowane przez orków, tym samym Valentino najprawdopodobniej został przez nich zabity lub zniewolony.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Velaya – Historia wojowniczki[]

Obywatel nadal mieszka w Khorinis. Podczas rozmowy z Velayą jest pewny siebie. Proponuje bohaterce nawet nagrodę za spędzenie z nim nocy. Zezłoszczona wojowniczka w ramach zemsty umawia się z nim za sklepem Matteo. Tam Valentino dostaje nauczkę za swoje zachowanie. Pobity przez Velayę zmienia swój stosunek do kobiet.

Przeznaczenie[]

Niegdyś Valentino wdał się w pewne poważniejsze relację z Lukrecją – mieszkanką górnego miasta. Dostał od niej parę listów miłosnych. Kontakty między Valentino, a Lukrecją się urwały, a lekkoduch zgubił listy po zbyt intensywnym. Jest zamieszany w sprawę kultu. Wsadził swojego brata, Iglerio do więzienia. Po jakimś czasie wypuszcza go i prowadzi na cmentarz za gospodą Orlana, aby go zabić. Plan ten niweczy protagonista, który może zabić Valentino lub wystraszyć.

Returning[]

Po rzuceniu na niego zaklęcia zapomnienia, postanawia dołączyć do Nowego Obozu Bractwa. W ramach misji Zadanie Gallahada Valentino w zamian za napisanie listu polecającego prosi bohatera, by ten pobił Regisa, z którym ma od dawna na pieńku. Gallahad jednak nie przyjmie tego listu polecającego, uważając, że ze zdaniem Valentino i tak nikt w mieście się nie liczy.

Ciekawostki[]

  • Na parterze domu Valentina w górnym mieście jest ukryta skrzynia, w której jest jeden z krwawych kielichów, poszukiwanych przez Cassię. Skrzynię można otworzyć tylko za pomocą klucza Valentina. Bezimienny może ją otworzyć, pociągając za lampę znajdującą się na piętrze w sypialni.
Advertisement