Gothicpedia
Advertisement

Vakork występujący w Gothic 3. Jest dowódcą orków w Trelis.

Przed akcją gry[]

Wiadomo, że razem z innymi orkami przybył z północnych ziem i po zwycięskiej bitwie o Trelis został zarządcą zamku. Trelis leży w strategicznym miejscu nieopodal przesmyku do Varantu, więc to właśnie Vak najbardziej odpowiadał za poszukiwania boskich artefaktów na pustyni. Jego ludziom udało się odnaleźć amulet Adanosa w pobliskiej świątyni, który jest w posiadaniu Vaka.

Gothic 3[]

Urzęduje w jednym z budynków w mieście. Aby się do niego dostać Bezimienny musi osiągnąć 75% reputacji w Trelis. Gdy bohater rozmawia z nim po raz pierwszy przerywa naradę wojenną, w której Vak dyskutował na temat wyrównania sił między asasynami i orkami. Jest dość szorstki w stosunku do Bezimiennego i nie okazuje mu szacunku.

Asasyni udostępnili orkom swoją pustynię i miasta do użytku, za co liczyli sobie mnóstwo złota. Vak zaś miał pilnować, by zbytnio nie urośli w siłę. Gdyby zaatakowali oni Myrtanę, przywódca Trelis jako pierwszy by się o tym dowiedział, gdyż jego zamek jest najbliżej granicy. Po jego upadku nic nie powstrzymałoby asasynów przed ekspansją na krainy centralne, czego nawet orkowie by nie chcieli. Jest zadłużony u asasynów za korzystanie z pustyni na dosyć wysoką kwotę. Gdy pojawił się Bezimienny, który wiedział o posiadanym przez niego artefakcie, ork zaproponował mu za niego 50 000 sztuk złota na zapłacenie długu asasynom. Do tego stale sprawiają mu problemy buntownicy. Blokują drogę na pustynię, napadają na karawany, patrole orków i na farmy, w związku z czym zleca zadanie zniszczenia ich głównego obozu w okolicy – Nemorę.

Zlecane zadania[]

Dalsze losy[]

Jego dalsze losy są uzależnione od decyzji Bezimiennego. Jeśli zdecyduje wyzwolić Trelis, Vak zginie, lub ucieknie. Jeśli nie, to jego dalsze losy są nieznane, ponieważ w Gothic 3: Zmierzch Bogów nie występuje.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Content Mod[]

Wygląd Vaka ulega zmianom kosmetycznym.

Vak w Content Mod 3.0

Ciekawostki[]

  • W poradniku dodawanym do Gothic 3 Vak jest przedstawiony jako zarządca Geldern – co jest nieprawdą, gdyż tym miastem rządzi Grok, a Vak rządzi Trelis. Co więcej, poradnik podaje, że to Vak daje Bezimiennemu mapę z wykopaliskami orków (w rzeczywistości daje ją Grok).
  • W patchu 1.75 ma głowę innej karnacji niż ciało.
Advertisement