Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy historycznej postaci w serii Gothic. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Generał dzierżący Uriziel – postać historyczna, nieznana z imienia. Żył około tysiąc lat przed akcją Gothic. Niegdyś wielki generał w wojnie z orkami, gdzie dzierżył legendarny miecz Uriziel. Zginął wiele lat temu, walcząc z nimi.

Pozostałości po generale[]

Starożytna zbroja magiczna – po śmierci generała zbroję tę znalazł Xardas, który ukrył ją w swojej starej wieży. Po ulepszeniu stanowi najsilniejszą zbroję w pierwszej części sagi.

Uriziel – miecz odebrany generałowi w bitwie przez orków, którzy postanowili go ukryć. Po wielu latach zgasła drzemiąca w nim wielka moc. Gdy Bezimienny ukaże ten miecz Xardasowi, ten pokazuje mu jak go użyć i jak przywrócić mu swoją dawną moc. Po naładowaniu jest najpotężniejszą bronią w Gothic.

Ciekawostki[]

  • W modyfikacji Mroczne Tajemnice występuje Wyspa Uriziela oraz mag, który przybrał to imię.
  • W tej samej modyfikacji okazuje się, że generał dzierżący Uriziel nosił imię Feallan Morkh i utracił miecz w nieznanych okolicznościach. W wymiarze między świątynią Pradawnych a Górniczą Doliną bohater może znaleźć kartki z jego pamiętnika. Idąc tropem tych kartek protagonista znajdzie jego pamiętnik oraz szczątki generała w postaci kości. Ze szkieletu może zdjąć zbroję Feallana.
  • W tejże modyfikacji bohater może się dowiedzieć, że legendarny przywódca Pradawnych będący również pierwszym awatarem Innosa nosił imię Uriziel.
  • Istnieje prawdopodobieństwo, że generał ten pochodził z Jarkendaru. Czas, w którym orkowie pokonali go w bitwie, pokrywa się z czasem, w którym Quarhodron przyniósł Szpon Beliara z bitwy za murami miasta. Ponieważ Jarkendar nie dysponował flotą wojenną (ani żadną inną), bitwa musiała rozgrywać się na terenach Khorinis, prawdopodobnie z orkami. Dodatkowo niewykorzystany plik dźwiękowy z Gothic II: Noc Kruka sugeruje, że miała pojawić się kamienna tablica przyzywająca jego ducha.
  • W dodatku Alternatywny Balans do modyfikacji Returning 2.0 w ukrytym pomieszczeniu w świątyni Śniącego znajduje się grobowiec generała, a Hoshkar planuje posłużyć się Bezimiennym, by przywrócić go do życia jako Pana Cieni.
Advertisement