FANDOM

Uriziel – niezwykła broń magiczna występująca w Gothic. Jest to najpotężniejsza broń w grze.

Przed akcją gry Edytuj

Legenda głosi, że miecz wykonano z nieznanego metalu. Należał on niegdyś do wielkiego wojownika, który poległ podczas wojny z orkami. Posiadał ten miecz wraz ze starożytną zbroją magiczną, jednak mimo tego poległ w walce. Orkowie po zabiciu rycerza zdobyli miecz, lecz bojąc się i nie znając jego potęgi oraz zastosowania postanowili go ukryć w jednej z komnat, głęboko w świątyni Śniącego, by nikt nigdy go nie odnalazł. Na straży miecza postawiono Varrag-Ruuushka, jednego z pięciu szamanów-kapłanów, którzy oddali serce Śniącemu, aby ten strzegł prastarego artefaktu. Nieznany niewolnik ze świątyni Śniącego pisał w swoim pamiętniku, że chce wydostać się ze świątyni za pomocą Uriziela.

Gothic Edytuj

Przedziwny miecz Edytuj

Bezimienny, po dotarciu do świątyni Śniącego, natrafia na komnatę Varrag-Ruuushka. Po zabiciu nieumarłego kapłana orków, przeszukuje komnatę i znajduje Przedziwny miecz. Po wzięciu go do ekwipunku, można przeczytać opis, pokazujący refleksje bohatera na temat zdobyczy: Przepiękny miecz. Ostrze zdobią prastare runy. Może Xardasowi uda się je odczytać! Póki co, lepiej go nie używać. Bezimienny zabiera oręż ze sobą, postanawiając go nie używać. Następnie na swojej drodze spotyka Grash-Varrag-Arushata, którego nie może pokonać zwykłym orężem, przez co bohater musi uciekać ze świątyni.

Identyfikacja miecza Edytuj

Po udanej ucieczce, wraca do nekromanty Xardasa i pokazuje mu znaleziony miecz. Xardas, po zbadaniu miecz stwierdza, że oręż nazywa się Uriziel i opowiada bohaterowi jego historię. Postanawia także przygotować magiczną formułę, która przywróci Urizielowi dawną moc, a Bezimiennemu radzi poszukać sobie nowej zbroi, dając mu klucz do skrzyń znajdujących się w jego dawnej, zatopionej wieży. Zwykłego, nienaładowanego Uriziela bohater może używać, zadaje 90 punktów obrażeń i wymaga jedynie 30 punktów siły aby móc go unieść.

Zwracanie mieczowi jego dawnej mocy Edytuj

Po powrocie Bezimiennego nekromanta przygotował już specjalną formułę. Oznajmia, że wybraniec będzie potrzebował potężnego źródła mocy, którym okazuje się kopiec rudy w Nowym Obozie oraz kogoś do odczytania magicznej formuły. Bezimienny postanawia poprosić o pomoc zaprzyjaźnionego maga ogniaMiltena. Po przeprowadzeniu rytuału, Uriziel odzyskuje swoja dawną moc, dzięki czemu miecz zadaje teraz potężne 120 punktów obrażeń od magii oraz może dodatkowo palić przeciwników, dzięki jego obrażeniom od ognia w wysokości 30 punktów. Sam miecz posłuży do walki z ostatnim szamanem, Grash-Varrag-Arushatem, oraz pośrednio przy wypędzeniu Śniącego ze świata ludzi.

Runa Edytuj

Będąc magiem, podczas rozmowy z Xardasem po odbyciu rytuału, ten wspomni, że mag również może się posługiwać Urizielem. Xardas może usunąć błękitny klejnot z Uriziela, gdzie skumulowana jest cała energia magiczna, a następnie wykonać z niego runę o nazwie Fala Śmierci Uriziela. Kiedy klejnot zostanie usunięty, miecz straci swe właściwości zadające obrażenia od magii, jednak pozostanie dalej mocną bronią zadająca obrażenia fizyczne. Usunięcie klejnotu jest nieodwracalne, a do jego użycia trzeba opanować szósty krąg magii.

Dalsze losy Edytuj

Kiedy świątynia Śniącego uległa zniszczeniu, Uriziel nie został przeteleportowany razem z właścicielem. Prawdopodobnie nadal leży w pobliżu portalu do wymiaru Beliara.

Wygląd Edytuj

Miecz posiada długą i szeroką głownię, którą charakteryzują 4 pary kolców skierowane w dół oraz pogrubiony sztych. Głownia posiada także ricasso, na którym umieszczono grawerunki oraz klejnot dający Urizielowi jego magiczną moc. Jego jelec, jak i cały miecz, wykonany jest z nieznanego materiału. Ramiona jelca są duże i zagięte w górę, co kwalifikuje go jako jelec wąsaty. Wystają z niego również dwa dodatkowe "kolce" które, tak jak cały jelec, pokryte są misternymi grawerunkami. Całość dokańcza trzon owinięty czerwonym materiałem oraz niewyróżniająca się, okrągła głowica.

Modyfikacje Edytuj

Returning Edytuj

Miecz ten posiada nekromanta Hoshkar. W wersji 2.0 miecz zmienia znacznie swój wygląd. Jeżeli Bezimienny jest magiem, ponownie może zamienić miecz w potężną, magiczną runę.

Uriziel R2

Uriziel w Returning 2.0

Requiem Edytuj

W modyfikacji Requiem bohater może go znaleźć pod gruzami leża Śniącego, jest on jednak złamany.

Zły Sen Edytuj

W modyfikacji Zły Sen również można go odzyskać.

Uriziel, kamień i dziennik

Uriziel w modyfikacji Zły Sen – był w posiadaniu Talerona

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedyną bronią pierwszej części gry, która zadaje obrażenia również od magii.
  • Kod na przywołanie go to mythrilklinge02. Jest to nawiązanie do mithrilu – fikcyjnego metalu z uniwersum Władcy Pierścieni. Istnieje możliwość że miecz został wykonany właśnie z niego.
  • Jeżeli Bezimienny uderzy Urizielem w ognisko, zapali się ono.
  • W Gothic II Bezimienny może wykuć Duże magiczne ostrze na smoki, które wygląda bardzo podobnie do Uriziela.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Uriziel (miecz)