FANDOM

Ur-Shak – szaman i do czasu zabicia Hosh-Paka przyjaciel Bezimiennego.

Charakter i osobowość Edytuj

Ur-Shak jest niezwykle honorowym orkiem. Przejawia większy rozsądek niż jego bracia, nie ufając Śniącemu i potrafiąc dostrzec niewłaściwe ścieżki postępowania swojego ludu. Jeśli zostanie czyimś dłużnikiem, Ur-Shak uznaje za punkt honoru odpłacić za wyświadczoną przysługę i nie złamie słowa ani przyjaźni, którą obdarza innych. Potrafi wyzbyć się uprzedzeń wobec ludzi i nie rozumie sensu wojny pomiędzy nimi a orkami.

Przed akcją gry Edytuj

Ur-Shak był uczniem wodza orków – Hosh-Paka. W młodości wraz ze swym przyjacielem Tarrokiem został schwytany przez ludzi i zaciągnięty do Wolnej Kopalni. Nauczył się tam ludzkiej mowy. Po jakimś czasie udało mu się uciec, jednakże jego przyjaciel z powodu choroby musiał pozostać w mrokach podziemi. Powróciwszy do wioski sprzeciwił się innym orkom poprzez brak wiary w Śniącego. Został pobity i wygnany z wioski. Demony nekromanty Xardasa schwytały umierającego orka, który nie był w stanie powiedzieć, z jakiego powodu wygnano Ur-Shaka. Xardas dowiedział się jedynie, iż wygnaniec przebywa w starej cytadeli, gdzie zostaje odnaleziony przez żołnierzy z miasta orków.

Gothic Edytuj

W walce pomógł mu wysłany przez Xardasa wybraniec. W zamian szaman opowiedział mu historię Śniącego oraz wyjaśnił jak dostać się do jego świątyni. Polecił udać się do Wolnej Kopalni, gdzie przebywa jego dawny przyjaciel – Tarrok, który mógłby zrobić Ulu-Mulu. Udał się następnie w okolice miasta orków. Po jakimś czasie spotkał Bezimiennego. Powiedział mu, jak otworzyć świątynię.

Zlecane zadania Edytuj

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka Edytuj

Po tym wydarzeniu błąkał się prawdopodobnie po Górniczej Dolinie. Został znaleziony przez Bezimiennego nad kopalnią Fajetha, w okolicach starej wieży Xardasa. Szaman nie wiedział, co ma ze sobą począć. Bezimienny powiadomił go o śmierci Hosh-Paka, wtedy to Ur-Shak postanowił pochować swojego mistrza. Dowiedział się, że jego mentor zginął z ręki Bezimiennego. Znienawidził go, ale pozwolił mu odejść.

Zlecane zadania Edytuj

Dalsze losy Edytuj

Nie wiadomo, jak potoczyły się dalsze losy orkowego szamana, lecz prawdopodobnie został zabity przez oddziały Rhobara III, które odbiły Górniczą Dolinę.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice Edytuj

W modyfikacji Mroczne Tajemnice zostaje zabity przez orków, a potem występuje on pod koniec gry jako nieumarły (po wypędzeniu Śniącego).

Returning Edytuj

Tym razem Ur-Shak pełni o w wiele ważniejszą rolę. Pomaga Bezimiennemu w przeczytaniu rozkazów pułkownika orków. Poza tym potrafi przetłumaczyć na język ludzki recepturę orkowego bimbru. Gdy przyszły król Myrtany musi dostać się do świątyni Śniącego, wygnany szaman opowiada mu historię o klątwie Beliara i wysyła do Tarroka, by ten przygotował Bezimiennemu Ulu-Mulu. Po wykonaniu zadania Ur-Thralla może poprosić generała orków, by przyjął Ur-Shaka z powrotem do rady szamanów. Po zabiciu Hosh-Paka można na niego rzucić czar zapomnienia, dzięki czemu znowu będzie przyjaźnie nastawiony do bohatera. W siódmym rozdziale może pomóc w uwolnieniu przetrzymywanych przez Hag-Tara paladynów. Bezimienny może spotkać go już w drugim rozdziale.

Przeznaczenie Edytuj

Ur-Shak twierdzi, że orkowie boją się tajemniczej magii zza palisady (w tej modyfikacji palisada została przeniesiona i oblega mniejszy obszar). Można mu również powiedzieć o Uka-Chaka – orku z Doliny Przodków, który również opanował mowę ludzką. Ur-Shaka bardzo cieszy wieść, że inny dobry ork może być jego przyjacielem i chce go zobaczyć. Uka-Chaka również cieszy się na tę wiadomość.

Bumshak Edytuj

Bumshak może razem z Ur-Shakiem podbić zamek w Górniczej Dolinie. Szaman zostaje wtedy przełożonym głównego bohatera. W trzecim rozdziale każe bohaterowi znaleźć Garonda, Orika i Parcivala, a następnie zabić ich, za co Bumshak zostaje awansowany do rangi herszta orków. Szaman przekazuje też zamek pod jego dowództwo. W czwartym rozdziale zleca protagoniście złapanie złodzieja żywności, który w nocy wykrada jedzenie z kaplicy. Potem wysyła go do Tarokhana, chcącego pomówić z nim. Po wykonaniu zadań dla smoka Ur-Shak zleca Bumshakowi misję polegającą na odnalezieniu i zabiciu przynajmniej czterech rycerzy ukrywających się po Górniczej Dolinie, a potem przyniesienie ich run magicznych. Ork wykonuje zlecenie, a następnie szaman zleca mu już ostatnie zadanie, jaką może mu zlecić. Jeden z szamanów Goshak-Gar został wygnany z hordy, jednak z raportów zwiadowców wynika, że osiadł w lodowej krainie. Bumshak ma przemówić mu do rozsądku, a gdyby to nie zadziałało może on użyć siły.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako jedyny ork w Gothic II nie atakuje Bezimiennego i innych mieszkańców wyspy Khorinis.
  • Jest jednym z kilku orków w Gothic, którzy posługują się ludzką mową, ale w sposób dość prymitywny. Pozostałymi są Tarrok oraz kapłani-ożywieńcy. W Gothic II językiem ludzi władają także herszci orków.
  • Jest dobrym kartografem – potrafi ukończyć niepełną mapę Górniczej Doliny bez żadnego ubytku na jej wyglądzie.