FANDOM

Artykuł niekanoniczny

Ur-Grom – ork występujący w modyfikacji Returning. Jest to generał i dowódca orków w Dolinie Cieni.

Tysiąc lat przed akcją modyfikacji Edytuj

Wraz ze swoim starszym bratem, Ur-Thrallem, dowodził wioską orków w Dolinie Cieni. Szamani z ich wioski znaleźli artefakt – Oko Gniewu, z pomocą którego przyzwali demonicznego czarnego smoka, Azgalora. Miał on pomóc im w podbojach. Wbrew swemu bratu, Ur-Grom chętnie przystał na propozycję pomocnika arcydemona, Kowala Dusz, polegającą na piciu przez orków krwi demonów. Po dokonaniu niezliczonych zniszczeń, orkowie zbuntowali się przeciw demonowi, który żądał więcej dusz poległych. Wywiązała się okrutna bitwa orków i nieumarłych wojsk Azgalora, które poniosły klęskę pomimo znacznej przewagi liczebnej. Dwaj bracia wyruszyli walczyć z Kowalem. Podczas walki Ur-Thrall został ciężko ranny, jednak Ur-Grom zdołał zaszarżować i wyprowadzić śmiertelny cios. Demon umierając wyzwolił ogromne ilości energii, które powaliły orka na ziemię i zabiły, przynajmniej w mniemaniu Ur-Thralla. W rzeczywistości został uratowany przez klątwę, jaką rzucił na orków Azgalor. Stał się niematerialną istotą, która musiała cierpieć męki.

Returning Edytuj

Ducha Ur-Groma spotyka Bezimienny, gdy z polecenia Ur-Thralla wyrusza do doliny pokonać czarnego smoka. Ten chwali odwagę bohatera, lecz twierdzi, że sam nie ma szans w walce ze smokiem. Opowiada jednak o starożytnej broni szamana-wojownika – DVARTAZDAH, która byłaby w stanie sprzeciwić się mocy arcydemona. Przyszły król Myrtany schodzi do pełnego nieumarlych podziemnego miasta i zabiera stamtąd kuszę, a następnie pokazuje ją Ur-Gromowi, który wyrusza pod rytualny ołtarz. Gdy wybraniec bogów używa Oka, duch orka obserwuje nadlatującego arcydemona. Wskazuje Bezimiennemu miejsce, gdzie wylądował, po czym obserwuje walkę. Gdy Azgalor zostaje pokonany, klątwa znika, a Ur-Grom i wszyscy orkowie odzyskują ciała. Uradowany wódz dziękuje bohaterowi i zgadza się na pokój między ludźmi a orkami w dolinie. Następnie wraca do wioski, gdzie orkowie świętują zdjęcie klątwy.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy są nieznane. Prawdopodobnie w dalszym ciągu rządzi swoją wioską, utrzymując pokój z ludźmi.

Ciekawostki Edytuj

  • Jako duch jest podpisany "Ur-Thunder, duch orka", dopiero po śmierci czarnego smoka jego imię zostało napisane właściwie.
  • Jego imię jest nawiązaniem do serii Warcraft.