FANDOM

Ur-Dah – ork występujący w modyfikacji Returning. Jest to główny szaman orkowego klanu Wysokiej Skały.

Returning Edytuj

Ur-Dah mieszka w obozie klanu, jednak Bezimienny nie może go tam spotkać. Gdy szuka informacji o Duchu Wody, dowiaduje się od Nag-Shora, że szaman wyruszył na cmentarzysko orków, by wspomagać magicznie orków na wojnie z ludźmi. Gdy zjawia się bohater i prosi Ur-Daha o pomoc w uwolnieniu Ducha, ten zwraca mu uwagę, że zamiary Bezimiennego nie muszą spodobać się orkom. Szaman jednak zgadza się pomóc, gdyż uważa, że uwięzienie Ducha może mieć coś wspólnego ze zniknięciem wody z terenu klanu. Ork opowiada wybrańcowi bogów historię schwytania Ducha Wody przez orków z klanu Wielkich Kamieni (bo tak wówczas zwał się klan Wysokiej Skały), którzy chcieli się wzmocnić podobnie jak ich wrogowie, którzy przyzwali potężnego demona Krushaka. Bohater imponuje szamanowi swoją wiedzą na temat tamtych czasów. Ur-Dah kontynuując mówi o zaklęciu, jakie szamani klanu nałożyli na więzienie Ducha z pomocą Czarnego Kryształu, którego pięć kawałków ukryli w sobie tylko wiadomych miejscach. Obaj dochodzą do wniosku, że aby uwolnić Ducha, muszą zebrać brakujące fragmenty i umieścić je w Krysztale. To zadanie spada na przyszłego króla Myrtany, który musi też znaleźć sposób na uniknięcie destrukcyjnej magii kryształu. Według Ur-Daha, musi to być moc dorównująca potędze Ducha Wody. Oprócz tego, szaman nie odgrywa w grze znaczącej roli.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Być może zginął, gdy wojska Rhobara III wyzwoliły wyspę.