Gothicpedia
Advertisement

Baal Tyon – postać występująca w Gothic. Jest jednym z Guru.

Gothic[]

Głosi nauki Śniącego na dziedzińcu przed Świątynią. Jak wszyscy guru, na początku nie będzie chciał się odezwać do Bezimiennego. Aby przekonać go, by poparł bohatera przed Cor Kalomem, Bezimienny musi się udać do Nowego Obozu i wykonać zadanie dla Baal Kagana. Polega ono na rozdaniu dziesięciu sztuk bagiennego ziela mieszkańcom obozu. Po wszystkim nowicjusz daje bohaterowi możliwość wyboru jednej z trzech nagród. Jedną z nich jest pomoc w dostaniu się do bractwa. Baal Kagan daje wtedy Bezimiennemu specjalny zew nocy, przygotowany właśnie dla Baal Tyona. Gdy guru wypali skręta otrzymanego od bohatera, zasypia i upada na ziemię. Kiedy się budzi, mówi, że miał wizję od Śniącego, w której widział Bezimiennego schodzącego po schodach, dzierżącego miecz. Po tym wydarzeniu udziela głównemu bohaterowi poparcia w dążeniach do zostania nowicjuszem bractwa Śniącego.

Dalsze losy[]

Po upadku magicznej bariery prawdopodobnie zginął lub stał się poszukiwaczem.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Die Sekte[]

Tyon przeżył upadek bariery i stał się głównodowdzącym Nowego Obozu Bractwa na farmie Bengara. Zebrał wokół siebie grupę dawnych sekciarzy i zawarł umowę z najemnikami Lee, a także samym Onarem. Nowe Bractwo otrzymało ziemie i pozwolenie na jej wykorzystanie w zamian za ochronę Bengara i jego ludzi.

Baal Tyon naucza

Tyon podczas rozmowy z bohaterem

Może on przyjąć bohatera do swojego ugrupowania, jeżeli ten spełni wszystkie wymagania. Najpierw Dusty tłumaczy, jak zdobyć poparcie nowicjuszy. Gdy Bezimienny to zrobi, Tyon sam odezwie się do bohatera. Ma on dla niego zadanie specjalne, które polega na dostawie paczki bagiennego ziela dla samego Lariusa.

Tyon musi także wziąć udział w w naprawie Oka Innosa.

Ciekawostki[]

  • Jeśli Baal Tyon zażyje specjalnego skręta od Baala Kagana, przemówi słowami: „Na chwałę Śpiącego”. Jest to błąd w dubbingu.

Baal Tyon w modyfikacji Returning 2.0

Advertisement