Gothicpedia
Advertisement

Topielec – mięsożerny gad występujący w każdej części serii Gothic oraz ArcaniA.

Gothic[]

pierwszej części gry topielce na początku są dość wymagającymi przeciwnikami. Mają bardzo grubą skórę, ostre szpony, którymi atakują swoją ofiarę oraz są dość zwinne. Na lądzie poruszają się powoli, lecz są świetnymi pływakami. Zazwyczaj występują w niewielkich grupkach liczących od 2 do 4 osobników, ale często można spotkać również samotne osobniki. Po pokonaniu topielca Bezimienny dostaje 170 punktów doświadczenia, a posiadając odpowiednie umiejętności łowieckie, może również z niego zdjąć skórę topielca oraz odciąć mu jego szpony.

Jest on idealnie przystosowany do życia w środowisku wodnym, często można go więc spotkać w okolicy jezior, rzek lub brzegu morza. Żywi się głównie padliną i rybami, niekiedy poluje na inne zwierzęta oraz gobliny, ale kiedy jest głodny, nie pogardzi również i ludzkim mięsem. Znakomity skoczek.

Gothic II[]

drugiej części gry wygląd topielca oraz jego zachowanie nie zmienia się. Są dość pospolite, można je spotkać niemal wszędzie tam, gdzie jest jakaś woda. Za pokonanie go bohater otrzymuje 100 punktów doświadczenia.

Gothic II: Noc Kruka[]

W dodatku Noc Kruka topielce są bardziej wytrzymałe, a za pokonanie jednego z nich Bezimienny otrzymuje 120 punktów doświadczenia.

Gothic 3[]

Topielce występujące na kontynencie całkowicie się różnią w stosunku do tych występujących na wyspie Khorinis. Poruszają się na dwóch kończynach, a ich skóra jest koloru białego. Budową przypominają też nieco człowieka. Można je spotkać zarówno w Myrtanie, jak i na wybrzeżu Varantu. Atakują za pomocą swoich szponów i zadają średnie obrażenia. Są dosyć mało wymagające dla doświadczonego wojownika.

Oprócz zwykłych topielców można się również natknąć na te z czarnym umaszczeniem. Występują one na cmentarzu w Faring i należy je zabić, aby zostać myśliwym. W Varancie występują za to piaskowe topielce, o ciemniejszym kolorze skóry, a w niektórych miejscach można spotkać bagienne topielce, które są zielone i charakteryzują się większym podbródkiem. Nasycony topielec połknął młot Hatloda, który należy odnieść właścicielowi wraz z piłą. Ostatnim gatunkiem jest dziwny topielec, których stado znajduje się nad rzeką koło Silden. Strażnik Brontobb zleca zadanie pozbycia się ich.

Czarny topielec z cmentarza w Faring

Za pokonanie topielca Bezimienny otrzymuje 100 punktów doświadczenia. Gdy bohater wyuczy się odpowiednich umiejętności łowieckich, może z niego pozyskać skórę topielca oraz dwie pary szponów.

Topielec w wersji 1.75.14

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

W dodatku do trzeciej części gry niektóre topielce mają lekko zmieniony wygląd. Posiadają kolce wystające z grzbietu oraz nieco dłuższy ogon.

ArcaniA[]

Topielce można spotkać w południowym Srebrowodzie oraz na bagnach Tooshoo. Ich styl walki jest bardzo podobny do tego, jak walczą ich kuzyni z Khorinis i kontynentu. Bezimienny musi zdobyć 6 jaj topielca, by wykonać zadanie Plaga topielców.

Za pokonanie topielca bohater otrzymuje 98 punktów doświadczenia. Ze zwłok bestii można wyciągnąć jej szpony.

W ArcaniA: Upadek Setarrif bohater może spotkać opętane topielce.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Diccuric[]

Alwin z modyfikacji Diccuric twierdzi, że topielce składają jaja tylko raz na cztery lata, a samice stają się wtedy niezwykle agresywne i są gotowe bronić jaj aż do samej śmierci. Najemnik słyszał także o pewnej samicy, która wytropiła ptaka, który wykradł jajo z jej gniazda, choć ten znajdował się dwa tysiące stóp od jej legowiska.

Quest Pack 4[]

Modyfikacja Quest Pack 4 dodaje kolce na ich plecach.

Ciekawostki []

  • O ile w dwóch pierwszych częściach Gothic topielce poruszały się na czterech kończynach, tak w Gothic 3 gad ten potrafi chodzić na tylnych nogach.
  • W trzeciej części Gothic przednie łapy przypominają ludzkie dłonie.
  • Choć topielce są w stanie świetnie skakać (porównywalnie do postaci z akrobatyką), to nigdy nie używają tego w walce.
  • W pierwszych dwóch grach Topielce polują na gobliny.
  • W Gothic II topielce są atakowane przez zębacze, zostało to poprawione przez dodatek Noc Kruka.
  • W starszej wersji ich wygląd uległ zmianie. Topielce były niebieskie, nie posiadały źrenic i miały bardziej widoczną szczękę.
  • W wersji Pre-Alpha spotykane były bezpośrednio w zbiornikach wodnych. Ponadto topielce były pierwotnie zębaczami, których koncept został podzielony na dwa osobne stworzenia.
Advertisement