Topór bojowy barbarzyńcy – dwuręczny topór występujący w Gothic 3.

Gothic 3 Edytuj

Broń używana jest głównie w Nordmarze przez niektórych wojowników i zabójców orków, a także przez starego przyjaciela BezimiennegoGorna. Jedna sztuka tego topora znajduje się również w 37. z kolei ciężkiej skrzyni, które rozsiane są po Myrtanie, Varancie i Nordmarze.

Trzon topora jest srebrny z charakterystycznymi zdobieniami. Obuch jest ułożony symetrycznie względem trzonu oraz zachowuje jego kolorystykę i styl tworząc jednolitą całość.

Wartość topora wynosi 10 500 sztuk złota przy sprzedaży. W trakcie kupna cena rośnie do 35 000 sztuk złota. Broń zadaje 120 punktów obrażeń, jednak aby jej używać wymagane jest 250 punktów siły i zdolnosć Duży oręż II. Dodatkowo podczas korzystania z oręża bohater automatycznie ma opanowaną umiejętność Zabójca orków.

Modyfikacje Edytuj

Quest Pack 4 Edytuj

Sekcja niekanoniczna

W modyfikacji Quest Pack 4 topór bojowy barbarzyńcy nie dodaje zdolności zabójcy orków.

Ciekawostki Edytuj

  • Podobny grawerunek do tej broni zawiera topór bojowy, również występujący w trzeciej odsłonie serii.
  • W Gothic II oraz ArcaniA: Upadek Setarrif występuje broń o podobnej nazwie (barbarzyński topór bojowy).
  • Na zdjęciach opublikowanych przed premierą Gothic 3 można było zobaczyć orków używających tego topora, jednak w finalnej wersji gry jest dzierżony tylko przez ludzi.
Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.