Gothicpedia
Advertisement
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy bandyty występującego w Gothic II: Noc Kruka. Zobacz też: Tom.

Tom – postać występująca w Gothic II: Noc Kruka. Jest to bandyta Kruka mieszkający w Jarkendarze.

Gothic II: Noc Kruka[]

Ukrywa się nieopodal myśliwego polującego na węże błotneLogana, ponieważ naraził się Estebanowi. Wiąże się z nim zadanie, w którym Bezimienny musi odnaleźć mordercę dwóch zaginionych żeglarzy. Przyznaje, że miał znakomite relacje z piratami i był w stanie załatwiać rozmaite towary dla bandytów. Był świadkiem jak Juan pobił dwóch piratów: Angusa i Hanka. Poinformował Fiska i Huno, że to Esteban stoi za zrujnowaniem kontaktów z piratami, ale bojąc się, że Esteban natrafiłby na jego ślad woli od tej pory się ukrywać. Gdy Bezimienny zabije Estebana, może poinformować o tym Toma, który niezwykle się ucieszy, po czym uda się do karczmy Snafa, gdzie będzie zajmował się popijaniem ginu. Bohater może wręczyć mu jedną z czerwonych tabliczek. Jeśli to zrobi, Tom będzie pracował w kopalni złota.

Tom ukrywający się w jaskini

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Gothic Edycja Rozszerzona[]

Jest myśliwym mieszkającym przy rzece nieopodal Starego Obozu. Skupuje skóry topielców (po 10 sztuk). Przyznaje że mieszka w kolonii od 5 lat oraz jest 60-letnim starcem. Kiedy w czwartym rozdziale uformowana zostaje Straż Kruka, twierdzi on że nie miał innego wyboru niż do nich przystać, widział ich bowiem jak zmierzali o zmierzchu w stronę opuszczonej kopalni. Kruk tym samym dał mu ultimatum – albo podąża razem z nimi albo ginie z jego ręki. Tom dodaje także iż wybór był oczywisty.

Bandyci[]

Przesiaduje w karczmie Lou, gdzie popija gin. Uważa, że ma najlepsze kontakty z piratami w całym obozie. Opowiada bohaterowi swoją historię. Był on kiedyś przemytnikiem, ale wraz ze swoją grupą zostali zdradzeni przez jednego z nich – Badgera. Trafił do kolonii i przeżył tam dzięki swoim umiejętnościom i znajomościom, choć jak sam twierdzi – to drugie jest czystym przypadkiem. Związany jest z zadaniami od Fiska w sprawie towarów od piratów. Jako jeden z nielicznych zapyta Vinca o jego stan zdrowia w III rozdziale. Przekazuje mu również dowód, kto go chciał zabić.

Po wydarzeniach z modyfikacji, uda się na spotkanie z piratami. Będzie świadkiem, jak Juan zabija Angusa i Hanka. Opowie o tym wszystkim w obozie, co doprowadzi do próby zabójstwa Estebana oraz skryciem się Toma w jaskini.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Wraz z innymi przeszedł przez portal prowadzący do Khorinis. Podobnie jak jego koledzy osiedlił się w obozie niedaleko ruin. Na zmianę z Sancho pilnuje wejścia do wykopalisk z portalem. Boi się szkieletów znajdujących się w owej jaskini. Jako że Velaya musi dokończyć mikstury lecznicze dla Miguela, proponuje bandycie, że zajmie się stworzeniami. Tom po chwili zawahania zgadza się i daje wojowniczce miecz. Po pomyślnie zakończonej misji w jaskini rabuś jest zaskoczony umiejętnościami bohaterki. Później bandyta wraz mniejszym oddziałem przenosi się do obozu znajdującego się za farmą Bengara. Ginie tam z ręki osoby, której wcześniej nie doceniał.

Returning[]

W modyfikacji Tom przeżywa pogrom orków w Jarkendarze, po czym udaje się do Khorinis i zostaje obywatelem.

Tom w modyfikacji Returning 2.0

Przebudzenie[]

Po zawarciu rozejmu między grupami bandytów Tom przybywa do Górniczej Doliny, gdzie zamieszkuje w obozie Asghana. Zajmuje się tam handlem trofeami. Może odkupić od bohatera wszelkie pazury zwierząt, jakie ten zdobędzie.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent Jarkendar i Khorinis został zaatakowany przez orków, tym samym Tom został prawdopodobnie przez nich zabity, bądź zniewolony.

Advertisement