Gothicpedia
Advertisement

Thorben – postać występująca w Gothic II. Jest to stolarz i jeden z mistrzów z Dolnego Miasta Khorinis.

Gothic II[]

Prowadzi swój własny zakład w którym wytwarza się meble, skrzynie i zamki do nich. Może przekazać bohaterowi kilka informacji na temat paladynów. Jest bardzo mocno wierzącym człowiekiem. Bezimienny nie może u niego terminować jako czeladnik, lecz Thorben poprze go, gdy ten otrzyma błogosławieństwo od przedstawicieli Innosa i Adanosa. Jednym z nich jest Vatras, a drugą osobą okazuje się Daron lub Isgaroth. Jeśli Bezimienny spłaci dług Gritty, jaki zaciągnęła u Mattea, Thorben nauczy go otwierania zamków. Bohater musi jednak zapłacić 100 lub 200 sztuk złota za naukę, w zależności od tego, czy odda stolarzowi pieniądze od Gritty. Może też oddać księgę długów Lehmara, wtedy Thorben zrobi to za darmo. Jako jeden z nielicznych handlarzy może sprzedawać wytrychy Bezimiennemu. Mag ognia Daron przebywający w mieście Khorinis zamówił u niego skrzynię na swoje cenne przedmioty.

Zlecane zadania[]

Harmonogram dnia[]

  • od 600 do 900 piłuje drewno;
  • od 900 do 1305 przybija gwoździe;
  • od 1305 do 1400 rozmawia z jednym z obywateli;
  • od 1400 do 1600 przybija gwoździe;
  • od 1600 do 1705 piłuje drewno;
  • od 1800 do 1900 piłuje drewno;
  • od 1900 do 2000 przybija gwoździe;
  • od 2000 do 000 siedzi na ławce przed swoim domem;
  • od 000 do 600 śpi.

Gothic II: Noc Kruka[]

W dodatku Noc Kruka pojawia się Elvrich, który jest jego czeladnikiem oraz siostrzeńcem. Stolarz mówi Bezimiennemu, że przestał się pojawiać dwa tygodnie temu. Nie przejął się tym jednak za bardzo, narzeka jedynie że kręcił się koło burdelu w porcie i że prędzej czy później wróci. Kiedy Elvrich zostaje uwolniony i powraca do pracy Thorben wyraża nadzieję, że taka sytuacja więcej się nie powtórzy.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Returning[]

W II rozdziale jego bratanica Gritta zostaje porwana. Bezimienny może mu podarować złoto dla strażników, aby odnaleźli Grittę albo odszukać ją samodzielnie. Ponadto, aby nauczył bohatera otwierania zamków, ten musi dodatkowo (oprócz założenia pieniędzy za Grittę) przynieść mu księgę długów Lehmara. Ginie podczas ataku orków na Khorinis.

Velaya – Historia wojowniczki[]

Nie chce przyjąć Velayi na czeladnika, ale wojowniczka może się ubiegać o niższe ceny za jego asortyment. Musi tylko przynieść drewno różane. Bohaterka, aby dostać drewno musi iść do drwala Groma. Po rozmowie z nim okazuje się, że drewno jest dla amatorów i nikt na wyspie go nie posiada. Velaya jest oburzona, gdyż wyszła na idiotkę. Podczas rozmowy z Thorbenem stolarz zgadza się na obniżenie ceny. Przydaje się w dalszych etapach modyfikacji, kiedy Velaya zostaje baronową. Wtedy to stolarz może wyremontować wieżę w dawnym obozie bandytów w Khorinis. Stawia jednak sporo warunków: jego dom musi być pilnowany podczas jego nieobecności, musi mieć dwóch robotników i dwóch ochroniarzy, żeby zabijali każde niebezpieczeństwo, 500 sztuk złota jako zapłatę, 3 młoty, 3 piły, dwie żuwaczki, 2 topory i łój kretoszczura. Łączny koszt budowy domu Velayi wynosi około 1500 sztuk złota. Strażnikiem domu Thorbena zostaje Pablo, Till i Pardos są robotnikami, a Cavalorn i Wilk ochroniarzami. Po przyniesieniu narzędzi i złota mistrz zajmie się budową. Następnego dnia willa Velayi jest już gotowa.

Złote Wrota[]

W modyfikacji Złote Wrota Thorben mieszka w obozie orków w Jarkendarze. Cierpi z powodu choroby. Na prośbę Larissy, Bezimienny wraz z pomocą orkowego szamana Gorhesa postanawia mu pomóc. Najpierw każe mu wypić miksturę leczniczą, potem zjeść jedno z dań orkowego kucharza, następnie porządnie się wyspać, kolejno nacierać się specjalną maścią i obmywać w sadzawce, a na końcu czuwać przy ogniu Ducha Przodków. Niestety wszystkie te metody zawodzą i stan Thorbena nie poprawia się. Po pewnym czasie Bezimienny zleca rzemieślnikowi wybudowanie posągu Innosa w obozie paladynów. Kiedy zlecenie zostaje ukończone stolarz odzyskuje zdrowie i pełnię sił.

Dalsze losy[]

Po odpłynięciu Bezimiennego na kontynent, Khorinis zostało zaatakowane przez orków, przez co Thorben został prawdopodobnie przez nich zabity bądź zniewolony.

Ciekawostki[]

  • Bezimienny może odkupić księgę długów Lehmara od Thorbena i przekazać ją innej osobie.
  • Jeśli bohater zabije jego siostrzenicę Grittę, Thorben nie będzie chciał z nim rozmawiać.
  • Pomimo, że podobno nie ma pieniędzy, daje Bezimiennemu 200 sztuk złota za odnalezienie swojego zbiegłego czeladnika, Elvricha.
  • Thorben ma co najmniej jedną siostrę. Świadczy o tym fakt posiadania przez niego siostrzeńców Elvricha i Gritty.
Advertisement