FANDOM

Thanatos – czeska modyfikacja działająca na platformie gry Gothic II: Noc Kruka. Powstała na bazie opowieści pod tym samym tytułem, której autorem jest Aeternitas, współtwórca czeskiego portalu o fantastyce Dark Forrest Web.

Opis Edytuj

Modyfikacja w pełnej wersji nigdy nie została wydana, lecz twórca udostępnił efekty swojej ośmioletniej pracy w internecie w 2017 roku w ramach projektu Tenebris (PreBeta). Niestety pliki nie są już dostępne.

Fabuła Edytuj

Thanatos, jak to brzmi? Nazwa odbijająca się echem w uszach, wyłaniająca się z dawno zapomnianych czasów. Mroczny, złowrogi świat pogrążony w ciemnościach, porośnięty wysokimi starymi drzewami, których konary są podobne do wygiętych kończyn starców. Podróżnik, być może na pielgrzymce, przechodzi przezeń.

Wszedłeś do tego świata, szukając własnej przeszłości oraz spokoju duszy. Podróżowałeś wiele lat, błądząc przez wzgórza i doliny Aclavii, zanim w końcu wkroczyłeś do zupełnie odmiennego rodzaju świata, świata cichej śmierci. Tutaj, nieopodal granic, wszystko wydaje się dziwne i upiorne, ludzie nieprzyjaźni, a kraina mroczna i tajemnicza. Lecz nie tylko twa przeszłość i twe sny cię niepokoją, zdaje się, że coś jest ukryte w tych lasach. Ludzie się czegoś obawiają i to nie stworów z północy, które od czasu do czasu przemierzają granice. To coś znacznie bardziej niebezpiecznego. Nie chcą ci powiedzieć nic więcej. Jedynie niejasne aluzje w tym, co mówią, sprawiają, że zaczynasz niepokoić się tą tajemnicą.

Ponadto, podczas twojej podróży przez świat, widziałeś przedziwne ornamenty o kształcie dwugłowego smoka, wskazującego gdzieś daleko w przeszłość. Nie wiesz, czego dotyczą, lecz dowiadujesz się, że tutaj, w północnych krainach mogą być jakieś wskazówki dotyczące tej zagadki. Jesteś świadom, że bardzo zbliżyłeś się do granic. Ta kraina, Selavia, w jakiś sposób cię wabi, zupełnie jakby istniał jakiś związek pomiędzy tobą, a tym zapomnianym przez bogów świecie. Ludzie mówią, że prawdopodobnie istnieją przejścia przez skały, pozwalające przemierzyć granice.

Ponura, posępna kraina. Musiałbyś być wyjątkowo rozważny, szalony bądź odważny, by wejść do lasów. Nie miejskiego parku, lecz prawdziwej dziczy. Wysokie klify, poszarpane skały, mroczne zakątki. Lepiej zatrzymać się przy ogniu z grupą ludzi, tak zdesperowanych jak ty, niż zostać samemu, błądząc wśród drzew. Samotnicy nie żyją długo. Powinieneś uważać na każdy ruch i każdy dźwięk. Las jest gęsty i śmiercionośny. Nigdy nie wiesz, co czai się za tobą.

Kraina jest usytuowana w odludnym północnym zakątku królestwa zwanego Aclavią, tuż przy granicach z Selavią. Możesz przeczytać o tych dwóch krainach w moich książkach z sagi Thanatos i Cry in the Rain or The King Death Trilogy. Granice są niezwykle niebezpiecznym miejscem, unikanym przez wszystkich rozsądnych ludzi. Ponadto, według legend, w górach ukryto wiele skarbów, pozostawionych przez ludzi, którzy nie zdążyli uciec na południe. W godzinie śmierci, ci ludzie prawdopodobnie zastawili pułapki na trasie, którą przeszli, zatem szaleństwem zdaje się wyruszenie na poszukiwanie skarbów.

Zdesperowane, dzikie osobniki w małych grupach, szukające czegoś, pragnące nie wiadomo czego. Nigdy nikomu nie wierzą. Złe czasy rodzą beznadziejnie nieśmiałych, lecz silnych ludzi. Zbierają się przy ogniskach, wpatrując się w płomienie, pogrążeni w złych myślach. Jak gdyby kraina miała na nich jakiś mroczny wpływ. Ktoś raz powiedział, że gdy spojrzysz w otchłań, otchłań spojrzy w ciebie.

To samodzielna modyfikacja do gry Gothic II: Noc Kruka. Powinna zawierać cztery zewnętrzne lokacje: miasta, leśne krainy, góry i inne. Będzie w niej z pewnością dubbing, ponieważ wierzę, że modyfikacja bez mowy nie jest zbyt dobra i osobiście unikam takich produkcji. Modyfikacja będzie początkowo po angielsku, z angielską ścieżką dźwiękową, ale dam ją swobodnie przetłumaczyć na dowolny język. Sądzę, że jest wielu ludzi z wielu krajów, którzy potrafią wykonać dobre tłumaczenie. Lepiej skupię się na kontynuacji pracy nad modem. Będą przynajmniej dwa równoczesne wątki główne. Jeśli mnie znacie, będziecie wiedzieć coś o tych historiach. Po prostu przejrzyjcie moją stronę a może czegoś się dowiecie. Mogą być, lecz nie muszą, odniesienia do oryginalnej historii z Gothica.

Każdy powinien mieć własne zwyczaje, wolę i osobowość. Nie chcę tworzyć pustych postaci. Każdy może mieć własną przeszłość, zainteresowania i obowiązki. Będą również obecne postacie z moich książek.

Zadecydowałem również, że pierwsza wydana wersja moda Thanatos będzie miała jedynie jeden obszar i będzie to obszar gór (więc obszar początkowy, w dawnych planach chciałem, by to miasta były obszarem startowym). Przyczyna jest taka, że chcę wydać moda im szybciej, tym lepiej. W tej wersji będę powoli dodawał coraz więcej obszarów, więc mod będzie rósł od dzieciństwa do nie wiadomo czego.

Zespół tego projektu składa się jedynie z jednego człowieka, którym jestem ja. Zaletą jest, że wszystko, czego chcę, naprawdę robię i nie muszę polegać na innych. Nie ma zagrożenia rozpadnięcia się zespołu. Wadą jest, że muszę wszystko robić sam. To wiele pracy i nie jest prosta. Lecz prace posuwają się naprzód.
― Opis modyfikacji przez twórcę

Cechy Edytuj

  • Całkowicie nowy świat, (część górska) 3 razy większy niż wyspa Khorinis, a do tego 5 razy wyższy.
  • Zapisywanie gry możliwe jedynie w specjalnych lokacjach.
  • Nowe, zmienione, czy też wzięte z bazy danych modderów bestie, jak np. mniejsze i większe ścierwojady, itd.
  • Respawn bestii i roślin
  • Całkowicie nowy balans gry, naprawdę wysoki poziom trudności
  • Intro / Extro / przerywniki filmowe
  • Kilka obozów, niektóre ukryte na wzgórzach
  • Planowana alchemia, umiejętności kowalskie, gotowanie, itd.
  • Planowane gildie.

Historia powstawania modyfikacji Edytuj

Początkowo autor miał zamiar stworzyć modyfikację, która bazowałaby na bazie stworzonego przez niego uniwersum fantasy. Pierwsze wzmianki o projekcie miały miejsce w 2009 roku. Autor ogłosił współpracę z kilkoma społecznościami Gothica, które miały przetłumaczyć moda na poszczególne języki. W Polsce tej pracy podjął się Nouwak z forum TheModders. Prace nad modyfikacją trwały do 2014 roku – czyli do momentu w którym autor przestał aktualizować swoją stronę o nazwie Dark Forrest Web.

Modyfikacja miała być dwuczęściowa:

  • Thanatos – jako pierwszy wolumin.
  • Thanatos: The Ice Land – jako planowana kontynuacja obejmująca fabułę drugiej części powieści.

W 2012 roku autor podjął współpracę z innymi modderami Gothica, zakładając grupę o nazwie The Dark Mages Mod Team, która pracowała nad Thanatosem do 2017 roku. Zespół Dark Mages Mod Team został założony w 2012 roku Przez Aeternitas na pył i chwałę gildii The Dark Mages, składającej się w większości z osób bez mody, jako pierwsza i najważniejsza grupa strony The Dark Forests. W tym czasie jej członkowie nauczyli się i rozwinęli swoje umiejętności i stali się prawdopodobnie jedynymi modderami czeskiej i słowackiej społeczności Gothic'a.

Praca moddingowa to nieopłacalna, ciężka praca dla ludzi, którzy lubią tworzyć nowe światy, którzy są otwarci na nowe możliwości i nowe wymiary. Czasami jest to głęboka otchłań bez powrotu, ponieważ jeśli zaczniecie się angażować, kochać ten sposób działania, zaczniecie odczuwać wolność tworzenia, nie możecie robić innych, tylko podążać za swoją pasją i zanurzać się głębiej i głębiej w moddingu, a najlepsze są wyniki. Działające, żywe gry, niezależne od podstawowej gry, funkcjonujące w niemal rzeczywistym świecie.

Nasz zespół znalazł tę pasję i jest na dobrej drodze do tworzenia nowych modyfikacji. Nasz obecny projekt nosi nazwę Tenebris i jest ogromną kolekcją naszych modyfikacji, z których wszystkie stanowią samodzielne światy.

Moderzy chcieli podzielić modyfikację na mniejsze człony, tak by szybciej kończyć pracę nad poszczególnymi lokacjami oraz światami. Ostatecznie miało powstać pięć części Thanatosa, który został przechrzczony na Tenebris. Projekt miał składać się z: Aeter, Thanatos, Infernum, Thanatos: The Borders oraz Resulah. Ostatecznie światy zostały nie ukończone oraz wydane przez team w wersji PreBeta. Od tamtego czas, team nie kontynuuje prac.

Saga Thanatos Edytuj

Modyfikacja powstawała na bazie serii powieści autorstwa czeskiego fantasty o pseudonimie Aeternitas. Seria powstawała pomiędzy 2009 a 2015 rokiem. Miała składać się z pięciu woluminów. Opublikowane zostały trzy. W kolejności chronologicznej:

  • Thanatos: Krwawe łzy;
  • Thanatos: Wyprawa na północ;
  • Thanatos: Mroczne wieki.

oraz niewydane:

  • Thanatos: Oko diabła;
  • Thanatos: Fontanna zła.

Saga Thanatos to historia Setha, wojownika, wędrującego po zapomnianych przez boga ziemiach Selavii, północnym kraju przeklętych, ogromnym zaginionym królestwie ukrytym za granicami. Szuka nie tylko tajemnic ziem selawskich, ale także własnej zapomnianej przeszłości.

Podczas swoich podróży podróżuje po dużych równinach, przechadza się po gęstych lasach, przekracza zamarznięte jeziora i rzeki lub wspina się przez mroczne głębokie podziemne jaskinie, i cały czas walczy nie tylko w bitwach, ale także w swoich umysł.

Galeria Edytuj