Gothicpedia
Advertisement

Baal Taran – postać występująca w Gothic. Jest to nowicjusz Bractwa przebywający w Starym Obozie.

Gothic[]

Mieszka w chacie koło północnej bramy. Często stoi przy ognisku niedaleko chaty kartografa Grahama. Może poinformować Bezimiennego o tym, że zaprowadzić go do Bractwa Śniącego może Baal Parvez. Bohater może go poprosić o pomoc w dostaniu się na zamek i dostarczeniu listu do magów ognia. Nowicjusz informuje go, że do zamku mogą wchodzić nowicjusze sprzedający bagienne ziele. Po zawaleniu się Starej Kopalni w czwartym rozdziale zostaje zamordowany przez strażników Starego Obozu w celu ukrycia zajść, jakie miały miejsce na zamku.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Czas Zapłaty[]

Taran przebywa w obozie rebeliantów. Sprzedaje tam bagienne ziele, ale musi konkurować z Kaganem. Nowicjusz zatrudnił Gilberta na swojego dostawcę ziela. Gdy Rick dostarczy ziele od Gilberta Kaganowi, konkurent nowicjusza zepsuje zawartość paczki. Następnie poprosi bohatera o zaniesienie zepsutej dostawy Taranowi. Po pewnym czasie, klienci nowicjusza przestają zaopatrywać się u niego w ziele, co spowoduje, że w przy najbliższym spotkaniu będzie wrogo nastawiony do bohatera. W późniejszym etapie gry przewiduje przyszłość i ostrzega protagonistę.

Przeznaczenie[]

Taran zdradza, że dawno temu był magiem z Myrtany. W trakcie zamieszania w Starym Obozie przemienił się w chrząszcza i przeszedł pod kratami, dzięki czemu uciekł z obozu. Niedługo potem spotkał Netbeka, który stworzył gęsty las, wypędził orków i wybudował obóz eliminując klasztor zmiennokształtnych. Ludzie Netbeka zaczęli handlować z paladynami. Taran prosi Bezimiennego, aby przyniósł mu skręty zielonego nowicjusza, mroku północy i zewu nocy.

Zagadka Bagiennego Ziela[]

Kiedy Taymon zmierza w stronę obozu bandytów Quentina, przy północnej bramie zaczepia go Baal Taran. Pyta się protagonisty, czy nie chciałby stać się posiadaczem zwoju snu w zamian za wyświadczenie przysługi. Cień odpowiada, że rzadko posługuje się magią. Nowicjusz próbuje przekonać bohatera mówiąc, że za pomocą tego zwoju będzie mógł dostać się do każdego miejsca w obozie. Po tej zachęcie Taymon decyduje się pomóc nowicjuszowi. Taran objaśnia mu, że poszukuje rzadko spotykanej rośliny – raktakty. Rośnie nad rzeką w pobliżu Starego Obozu, gdzie swoje siedlisko ma krokodyl, przez co nowicjusz boi się samemu udać się do miejsca występowania rośliny. Po chwili, cień udaje się w stronę rzeki, zabija gada i zrywa szukaną raktaktę. Po przyniesieniu rośliny Taran jest zadowolony, a Taymon w zamian otrzymuje od niego wcześniej uzgodniony zwój.

Cytaty[]

Zobacz tutaj.

Ciekawostki[]

  • Podobnie jak inni nowicjusze przebywający w Starym i Nowym Obozie, posiada przydomek Baal przysługujący guru.
Advertisement