FANDOM

Tajemniczy wędrowiec – najbardziej zagadkowa postać w grze występująca w Gothic 3: Zmierzch Bogów. Jego ubiór i zachowanie wskazują na to, że pochodzi on z Varantu, krainy pustyń.

Gothic 3: Zmierzch Bogów Edytuj

Pierwszy raz Bezimienny spotyka go tuż za bramą Geldern, gdy prowadzi Inoga do Silden. Mówi on wtedy rzeczy, których bohater nie jest w stanie zrozumieć. Jedyną pewnością jest dana przez niego wskazówka, by przeszukać jaskinię znajdującą się nieopodal. Bezimienny znajduje w niej rzadki metal. Jest to pierwsza część elementów pancerza tajemniczego wędrowcy – potężnej, starożytnej zbroi, którą Bezimienny może zdobyć, podążając za wskazówkami asasyna. Kolejne spotkanie z nieznajomym jest równie zaskakujące, jak poprzednie. Dochodzi do niego przed jaskinią pełną pełzaczy za świątynią w Trelis, w której znajduje się artefakt Cor Kaloma. Podczas rozmowy z asasynem, Bezimienny dowie się, że znajdzie tam również drugi pakunek wędrowcy. Ze znalezieniem trzeciego, a zarazem ostatniego elementu zbroi bohater może mieć trudności, a to za sprawą samego tajemniczego wędrowca. Kiedy natknie się na niego kolejny raz przed wejściem do Okary, mówi on, że trzeci pakunek znajdzie w Vengardzie, gdzie niegdyś przebywał bandyta Ortega (Edycja Rozszerzona usuwa ten fragment rozmowy). Jest to jednak nieprawda, ponieważ znajduje się on w jaskini Okara. Gdy zdobędzie ostatni fragment, musi czekać na kolejne spotkanie z asasynem. Dochodzi do niego z biegiem czasu, przy jaskini w okolicach Gothy i Montery. Wtedy to nieznajomy łączy pakunki wędrowcy w całość, w wyniku czego powstanie mistyczny pancerz, który staje się własnością Bezimiennego.

Dalsze losy Edytuj

Jego dalsze losy nie są znane. Możliwe, że powrócił na pustynię Varant.