Gothicpedia
Advertisement
Do poprawy i zalążek ico.png
Artykuł do poprawy
Ta strona wymaga poprawy! Możesz pomóc Gothicpedii edytując ją!
Sprawdź zgodność artykułu z polityką redagowania lub podaj szczegółowy opis potrzebnych zmian.

Szkielet – ożywieniec występujący we wszystkich częściach serii Gothic. Są to ożywione kości umarłego człowieka.

Gothic[]

W pierwszej części gry szkielety posiadają wyszczerbione topory i zardzewiałe miecze, z reguły pilnują jakichś łupów w jaskiniach i innych mrocznych miejscach. Znajdują się między innymi w krypcie pod kamiennym kręgiem i Wieży Mgieł. Można spotkać także zwiadowców, wojowników oraz magów, w tym wyjątkowego nieumarłego maga z Wieży Mgieł.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[]

W tej części gry szkielety posiadają broń dwuręczną – zardzewiały miecz dwuręczny oraz zniszczony pancerz. Można je spotkać w mrocznych zakątkach całej wyspy Khorinis, a także w podziemiach klasztoru magów ognia. Bezimienny może wyciągnąć z ich zwłok kości. Kilka osobników przebywa także na dworze Irdorath wraz z pomniejszymi szkieletami. Oprócz tego występują również magowie i potężna odmiana szkieletu – wojownik cienia.

Gothic 3[]

W Gothic 3 można ich znaleźć bardzo dużo. Występują najczęściej w dużych grupach. Znajdują się w dużej ilości w każdej świątyni Pradawnych w Varancie, a także w każdym grobowcu przodków nordmarskich wojowników. Mają za zadanie pilnować grobowca zmarłych Nordmarczyków przed orkami, jednak ich gniew jest tak silny, że nie rozróżniają ich od ludzi. Pojawiają się także na cmentarzach, w jaskiniach i świątyniach Varantu. Używają do walki zardzewiałych mieczy, drewnianych tarcz i zwykłych łuków. Są niemal niewrażliwe na ataki bronią dystansową; zranić je mogą jedynie wybuchowe i ogniste strzały, a także ogłuszacze.

W grze znajdują się także wyjątkowe szkielety. Kilka z nich zostało rozbudzonych przez maga ognia Rakusa, który potrzebuje pomocy w pozbyciu się ich. Drugi rodzaj niepokoi buntownika Steve'a, a jego charakterystyczną cechą jest skowyczenie. Ich także trzeba się pozbyć. W grze pojawia się także unikatowy ożywieńczy sługa, który zamiata miotłą wieżę Xardasa.

Za zabicie szkieletu bohater otrzymuje 200 punktów doświadczenia. Z ich ciał nie można nic pozyskać.

ArcaniA[]

W Arcanii wiele szkieletów znajduje się w jaskiniach i podziemnych kryptach. Tak samo jak w Gothic 3 do walki używają jednoręcznych mieczy, tarcz i łuków. Niektóre szkielety używają magii.

Specjalne[]

Zwykłe szkielety[]

Wojownicy cienia[]

Magowie[]

Nordmarczycy[]

Inne[]

Taktyka[]

Walka ze szkieletami w dużej mierze przypomina walkę z ludźmi – ich ataki można blokować, są też dosyć szybkie i unikają ciosów. Należy uważać na nie w początkowych etapach rozgrywki, zwłaszcza, że często spotyka się je w grupach. Są niemal niewrażliwe na zwykłe pociski, jednak magia znacząco je rani.

Specjalne zaklęcie śmierć ożywieńcom lub czary bojowe paladynów, takie jak święta strzała, zostały stworzone do walki z takimi właśnie stworzeniami.

Ciekawostki[]

  • W drugiej części gry, jeśli Bezimienny przemieni się za pomocą kodów w szkielet, a następnie zanurkuje w wodzie, zacznie otrzymywać obrażenia.
  • W trzeciej części gry mimo iż nie mają ciała, gdy zostają zranione bronią białą to krwawią.
  • W Gothic 3 w wieży Xardasa w Nordmarze występuje ożywieńczy sługa. Jest to jedyny szkielet, którego aby zabić, trzeba normalnie dobić.
  • W bardzo wczesnych wersjach gry miał inny wygląd.
Skeleton P1.png

Advertisement