FANDOM

Szata Adanosa – szata występująca w Gothic 3. Jest to jeden z pięciu artefaktów Adanosa.

Przed akcją gry Edytuj

Niewiele wiadomo o jej losach sprzed wydarzeń z Gothic 3. Najprawdopodobniej szatę stworzył sam Adanos, a następnie razem z innymi artefaktami przekazał ją Pradawnym ludom Varantu. Szata przechodziła z rąk do rąk przez wiele lat. W pewnym momencie została ukryta w świątyni w Al Shedim. Następnie Adanos zesłał potop, ukrywając szatę i świątynię na wieki.

Gothic 3 Edytuj

Szata jest w całości biała. Budową przypomina szatę ognia lub wody.

Jest ukryta w Varancie w koszyku w świątyni Al Shedim. Poszukuje jej Saturas z Myxirem. Saturas prosi Bezimiennego o pomoc, kiedy ten przybywa do ruin. Po odnalezieniu pięciu kluczy, główny bohater otwiera świątynię, gdzie wchodzi wraz z Lesterem. Po walce ze szkieletami i zombie, w końcowej komnacie, bohaterowie odnajdują artefakt. Jest to unikat na całą grę.

Chroni noszącego o 40 punktów przed wszystkimi rodzajami obrażeń. Dodatkowo gdy jest założona dodaje umiejętność Mag wody. Nie można jej sprzedać ani kupić.

Dalsze losy Edytuj

Protagonista może razem z innymi artefaktami Adanosa oddać ją Innosowi lub Beliarowi, albo spalić w piecu na magiczną rudę w Klanie Młota (na zlecenie Xardasa).