Gothicpedia
Advertisement

Szakal – postać występująca w Gothic oraz wspomniana w Gothic Playable Teaser. Jest strażnikiem Gomeza mieszkającym w Starym Obozie.

Gothic[]

Sprawia wrażenie człowieka silnego i zdolnego do agresji, ale jest dość mądry i wyrozumiały, o czym Bezimieny może się dowiedzieć, gdy oferuje mu drobny datek za ochronę. W przypadku, gdy bohater odmówi, Szakal nie mści się na nim. Po strasznych wydarzeniach w kolonii w czwartym rozdziale dowodzi oddziałem ruszającym do ataku na Wolną Kopalnię. Po jej zdobyciu pilnuje wraz z dwoma strażnikami wejścia do szybu kopalni. Gdy do kopalni przybywa Bezimienny, Szakal nie kryje do niego urazy. Następnie atakuje go wraz z dwoma strażnikami i ginie z ręki bohatera lub Gorna.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Zostaje wspomniany przez Diega i Bloodwyna podczas ich wspólnej rozmowy. Przywódca cieni oczekiwał, że to właśnie jego spotka przy bramie, a nie Bloodwyna. Jak się jednak okazuje Szakal musi pilnować południowego obszaru na zlecenie Gomeza.

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

Nie nosi on swojej kuszy. Nic więcej u niego się nie zmienia.

Dolina Zombie[]

Bartholo wysłał kilku ludzi dowodzonych przez Szakala na Ziemie orków. Po wybuchu plagi zombie tylko on przeżył, ale nagle jeden z zombie ugryzł Szakala, który zaczął powoli zmieniać się w ożywieńca. Dwa tygodnie później Bartholo wysyła Bragusa, by znalazł Szakala i przekazał mu list. Bohater znajduje go w miejscu, gdzie w Gothic II i Gothic II: Noc Kruka leżą zwłoki Olava. Szakal prosi go o szybką śmierć. W następnej chwili mężczyzna przemienia się w zombie i ginie z jego ręki.

Ciekawostki[]

  • Jako jedyny w Starym Obozie nosi topór.
  • Jest do niego przypisana unikatowa broń, Miecz Szakala, która nie została użyta w grze. Jeśli Bezimienny będzie miał miecz na sobie i pokaże się u Szakala, ten zaatakuje go chcąc odzyskać swoją własność.
  • Nawet, gdy główny bohater zapłaci Szakalowi za ochronę, to i tak w razie potrzeby nie otrzyma od niego pomocy.
  • Gdy Bezimienny zgodzi się zapłacić za ochronę, Szakal nie weźmie od niego bryłek rudy. Jest to błąd gry.
  • W modyfikacji Returning występuje broń Łamacz kości Szakala.
Advertisement