Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia

Strzała – amunicja do łuków występująca w każdej części serii Gothic.

Gothic[]

Strzały są bardzo popularne w Górniczej Dolinie. Jedną z osób, która je wytwarza, jest myśliwy imieniem Cavalorn. Jest także wielu innych handlarzy sprzedających tę amunicję. Bezimienny może je kupić na przykład od Mordraga, Dextera, czy Skipa. W tej części istnieje tylko jeden rodzaj strzały. Za każdą amunicję tego typu trzeba zapłacić handlarzowi jedną bryłkę rudy.

Gothic II[]

Strzały po upadku bariery również są bardzo popularne. Bezimienny może je kupić już w I rozdziale u Bospera, Jory oraz Mattea w cenie jednej sztuki złota za strzałę.

Gothic II: Noc Kruka[]

Poza zwykłymi, drewnianymi strzałami, istnieją także inne ich rodzaje: ogniste oraz magiczne. Normalne strzały Bezimienny może kupić teraz także od pirata Garetta.

Gothic 3[]

Wygląd[]

W trzeciej części gry strzały są wykonane z jaśniejszego drewna. Grot i lotka pozostały bez zmian względem drugiej części gry.

Występowanie[]

Z powodu częstego używania łuków na kontynencie, strzały są tam równie popularne co bełty. Często znajdują się one w skrzyniach, metalowych kufrach oraz solidnych metalowych kufrach rozsianych po świecie gry. Bezimienny może je także kupić od wielu handlarzy bronią i myśliwych. Kolejnym sposobem ich zdobycia jest zebranie ich z ciał postaci, które korzystają z łuków (np. szkielety, myśliwi, buntownicy, koczownicy, najemnicy orków lub gońcy leśni). Poza standardową wersją, istnieją także inne rodzaje strzał, takie jak: ogniste, wybuchowe oraz ogłuszające, które można wykonać na stole alchemicznym o ile posiada się odpowiednie składniki, przepis i umiejętności.

Statystyki[]

Strzała zadaje 0 punktów obrażeń, co oznacza, że otrzymywane przez cel obrażenia będą równe obrażeniom zadawanym przez łuk, z którego został wystrzelony pocisk. Można ją sprzedać za najmniejszą możliwą wartość, czyli 1 sztukę złota. Przy kupnie jej cena wzrasta do 2 sztuk złota.

Gothic 3: Zmierzch Bogów[]

Wygląd[]

Wygląd strzały nie uległ zmianie względem podstawowej wersji gry.

Występowanie[]

Podobnie jak w Gothic 3 można je znaleźć w skrzyniach, metalowych kufrach i solidnych metalowych kufrach. Posiadają je również szkielety, myśliwi oraz niektórzy najemnicy orków. Oferują je także handlarze:

Statystyki[]

Statystyki strzały pozostały niezmienione względem podstawowej wersji gry.

Gothic 3: The Beginning[]

Strzały są jedyną amunicją do łuku, której może używać Xardas. Można znaleźć je w wielu skrzyniach, beczkach i tym podobnych miejscach.

Na sprzedaż strzały oferuje jedynie kowal z Khorinis. Sprzedaje je po 3 sztuki złota. Wartość sprzedaży strzały to 1 sztuka złota.

ArcaniA[]

Jest to najbardziej podstawowa amunicja do łuku, jakiej używa Bezimienny. Wiele strzał można znaleźć na Feshyr oraz w baronii Stewark.

Gothic Playable Teaser[]

Zwój GPT.png
Uwaga!
Ta sekcja przedstawia zawartość grywalnego zwiastuna projektu Gothic Remake. Podane poniżej informacje mogą zostać drastycznie zmienione w finalnej wersji gry.

Strzały można znaleźć w wielu miejscach w kolonii. Składają się one z drewnianego kija z metalowym grotem i piórkowatym zakończeniem. Kilka z nich znajduje się na placu wymian powbijane w ścianę. Nie wiadomo jakie zadają obrażenia, ponieważ w grze nie występują bronie dystansowe, do których przeznaczona jest ta amunicja. Opis sugeruje, że pasuje ona do łuków, jak i do kusz.

Można ją sprzedać za 1 bryłkę rudy, mimo że w grze nie występuje system handlu.

Ciekawostki[]

  • W Gothic, Gothic II oraz Gothic II: Noc Kruka czasami może pojawić się błąd, w wyniku którego po odłożeniu łuku strzała zostaje Bezimiennemu w dłoni. Można wtedy próbować nią walczyć, ale bohater wykona animację rzucania przedmiotem trzymanym w ręku.
    • Animacja ta jest pozostałością po starszych etapach produkcji gry, gdzie rzucanie przedmiotami miało być jedną z mechanik rozgrywki; ostatecznie z pomysłu zrezygnowano, prawdopodobnie przez brak czasu.
  • W Gothic strzała sama w sobie nie posiada obrażeń – te są całkowicie zależne od statystyk łuku.
  • Jeśli w Gothic 3 gracz ma włączoną opcję szybkiej kradzieży, to przy odpowiednio szybkim naciskaniu prawego przycisku myszy gracz może zbierać nadlatujące w jego kierunku strzały zanim te go zranią. Jest to prawdopodobnie błąd gry.
  • W anulowanym dodatku do gry Gothic o nazwie Gothic Sequel istniała możliwość wytwarzania strzał.
Advertisement