Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Do tej pory żyłeś na własny rachunek, ale to się od dziś zmieni. Moi ludzie trzymają się razem. Do strażników należy dbanie o bezpieczeństwo magnatów, rudy, obozu i kopalni. Ruda wydobywana jest przez kopaczy, ale to my pilnujemy, żeby nie pożarły ich pełzacze. Pertraktacje z królem prowadzą Magnaci, ale to my dbamy o ich bezpieczeństwo. Dniem i nocą strzeżemy korytarzy kopalni. Dniem i nocą pilnujemy bram Obozu i pozwalamy jego mieszkańcom wieść spokojne życie. Na początku byliśmy tylko bezładną zgrają, ale staliśmy się siłą, z którą każdy musi się liczyć. Ciężko pracowaliśmy, by zasłużyć na tę reputację. Od moich ludzi oczekuję więc wyłącznie jednego: lojalności. Tylko stojąc ramię w ramię będziemy w stanie obronić to, co należy do nas… i przetrwać.
Przemowa Thorusa po awansie Bezimiennego na strażnika

Strażnicy – najwyższa gildia, do której można dołączyć, wybierając Stary Obóz.

Gothic[]

Gildia zajmuje się kontrolowaniem sytuacji w Starym Obozie, ochroną magnatów i transportem magicznej rudy oraz innych dóbr między kopalnią, zamkiem w Starym Obozie i placem wymian.

Strażnik

Większość strażników mieszka w zamku. Kolorem, który ich reprezentuje jest czerwony (siła oraz ogień). Zajmują się zapewnianiem bezpieczeństwa obozu, zwłaszcza kopaczy. Część strażników zbiera od kopaczy haracz za ochronę (Bloodwyn, Szakal oraz Nek przed swoją śmiercią). Fletcher jako jedyny ze strażników patrolujących zewnętrzny pierścień nie zbiera haraczu. Część z nich, jak Thorus i Siekacz, trzymała się blisko Gomeza oraz Kruka jeszcze przed powstaniem bariery.

Ich odpowiednicy z innych obozów to najemnicy Lee z Nowego Obozu oraz strażnicy świątynni z Obozu Bractwa. Niemal wszyscy wykonują rozkazy bezwzględnie i bez dyskusji (świadczy o tym rozkaz zabicia magów ognia). Później, po zawaleniu się Starej Kopalni, atakują Wolną Kopalnię oraz bronią zamku przed członkami innych obozów.

Wielu z nich ginie w ataku Bezimiennego na zamek.

Gothic II: Noc Kruka[]

Wielu strażników zostało zabitych podczas ataku Bezimiennego oraz magicznej burzy po upadku bariery. Części strażników udało się przekroczyć przełęcz z Thorusem oraz Krukiem i udać się do Jarkendaru. Możliwe, że niektórzy uciekli na własną rękę i zostali bandytami na wyspie Khorinis.

Spis Strażników[]

Przebywający w obozie[]

  • Bloodwyn – patroluje zewnętrzny pierścień, zbiera rudę za ochronę.
  • Bullit – przebywa w zamku, bohater może się na nim zemścić za pobicie.
  • Fletcher – patroluje zewnętrzny pierścień, zastępuje Neka.
  • Kirgo – kręci się przed areną, jest początkującym gladiatorem.
  • Siekacz – stoi przed kwaterami strażników, brał udział w Wielkim Buncie.
  • Skip – przebywa w kuźni na zamku, jest handlarzem.
  • Skorpion – przebywa na zamku, naucza kusznictwa.
  • Stone – przebywa w kuźni na zamku, kowal i prawdopodobnie najlepszy płatnerz pod Barierą.
  • Szakal – patroluje zewnętrzny pierścień, zbiera rudę za ochronę.
  • Thorus – stoi przed bramą do zamku, jest przywódcą strażników.
  • Strażnicy bramy – pilnują bramy do zamku.
  • Strażnik siedziby magnatów – pilnuje wejścia do siedziby magnatów.
  • Strażnik Fiska – wyróżnia się rutynami, pilnuje Fiska i jego chaty na targowisku.
  • i wielu innych nienazwanych strażników.

Przebywający w kopalni[]

  • Aaron – znajduje się na jednym z wyższych poziomów kopalni, pilnuje swojej skrzyni.
  • Asghan – znajduje się na najniższym poziomie kopalni, przywódca strażników w kopalni.
  • Brandick – pilnuje kopaczy w bocznym szybie blisko wejścia do kopalni.
  • Drake – znajduje się na pierwszym poziomie kopalni, blisko wyjścia.
  • Ulbert – pilnuje składowiska.
  • Strażnik – stoi przy zepsutym rozdrabniaczu na najniższym poziomie kopalni, może opowiedzieć o orku niewolniku.

Przebywający poza obozem[]

Pancerze strażników[]

Ciekawostki[]

  • Niektórzy ze strażników, pytani o życie strażnika, wspominają, że pobierają żołd od Gomeza. Mimo to Bezimienny po dołączeniu do gildii nie ma takiej możliwości.
  • Choć Scatty nosi zbroję cienia i jest zaliczany do wpływowych osób z zewnętrznego pierścienia, które, nie licząc Thorusa, składają się wyłącznie z cieni, posiada gildię Strażnik oraz jest przywoływany kodem rozpoczynającym się od grd wskazującym na strażnika.
  • Choć Kirgo nosi lekką zbroję strażnika nie posiada gildii.
  • Część strażników między wersją gry beta, a finalną straciła imiona np. Hunter i Mort.
Advertisement