Do tej pory żyłeś na własny rachunek, ale to się od dziś zmieni. Moi ludzie trzymają się razem. Do Strażników należy dbanie o bezpieczeństwo Magnatów, rudy, obozu i kopalni. Ruda wydobywana jest przez Kopaczy, ale to my pilnujemy, żeby nie pożarły ich pełzacze. Pertraktacje z królem prowadzą Magnaci, ale to my dbamy o ich bezpieczeństwo. Dniem i nocą strzeżemy korytarzy kopalni. Dniem i nocą pilnujemy bram Obozu i pozwalamy jego mieszkańcom wieść spokojne życie. Na początku byliśmy tylko bezładną zgrają, ale staliśmy się siłą, z którą każdy musi się liczyć. Ciężko pracowaliśmy, by zasłużyć na tę reputację. Od moich ludzi oczekuję więc wyłącznie jednego: lojalności. Tylko stojąc ramię w ramię będziemy w stanie obronić to, co należy do nas… i przetrwać.
Przemowa Thorusa po awansie Bezimiennego na Strażnika

Strażnicy – najwyższa gildia, do której można dołączyć, wybierając Stary Obóz.

Gothic[edytuj | edytuj kod]

Gildia zajmuje się kontrolowaniem sytuacji w Starym Obozie, ochroną magnatów i transportem magicznej rudy z kopalni na plac wymian. Większość mieszka w zamku.

Strażnik

Ich główną barwą jest kolor czerwony (siły oraz ognia). Zajmują się zapewnianiem bezpieczeństwa Obozu, zwłaszcza kopaczy. Część strażników zbiera od kopaczy datki za ochronę (Bloodwyn, Szakal oraz Nek przed swoją śmiercią; Fletcher jako jedyny z strażników patrolujących zewnętrzny pierścień nie zbiera datków). Większość z nich jako jeszcze więźniowie trzymała się blisko Gomeza oraz Kruka, jak Thorus. Ich odpowiednicy to najemnicy z Nowego Obozu oraz strażnicy świątynni z Obozu Bractwa. Wszyscy wykonują rozkazy bezwzględnie i bez gadania (świadczy o tym rozkaz zabicia magów ognia). Później, po zawaleniu się Starej Kopalni, atakują Wolną Kopalnię oraz bronią zamku przed atakiem Bezimiennego.

Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Większość strażników została zabita podczas ataku Bezimiennego oraz magicznej burzy po upadku bariery. Części strażników udało się przekroczyć przełęcz z Thorusem, a także Krukiem i udać się do Jarkendaru. Niektórzy uciekli na własną rękę i zostali bandytami, wywołując nową plagę na wyspie Khorinis.

Spis Strażników[edytuj | edytuj kod]

Przebywający w obozie[edytuj | edytuj kod]

  • Bloodwyn – kręci się po obozie, zbiera rudę za ochronę.
  • Bullit – przebywa w zamku, bohater może się na nim zemścić za pobicie.
  • Fletcher – kręci się po obozie, zastępuje Neka.
  • Siekacz – stoi przed kwaterami strażników.
  • Skip – przebywa w górnej części obozu, jest handlarzem.
  • Skorpion – naucza kusznictwa.
  • Szakal – kręci się po obozie, zbiera rudę za ochronę.
  • Thorus – stoi przy bramie do zamku, jest przywódcą strażników.

Przebywający w kopalni[edytuj | edytuj kod]

  • Aaron – pilnuje swojej skrzyni.
  • Asghan – przywódca strażników w kopalni.
  • Brandick – pilnuje kopaczy w bocznym szybie.
  • Drake – znajduje się przy wejściu do kopalni.
  • Ulbert – pilnuje składowiska.

Przebywający poza obozem[edytuj | edytuj kod]

Pancerze strażników[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Niektórzy ze strażników, pytani o życie strażnika, wspominają, że pobierają żołd od Gomeza. Bezimienny jednak po dołączeniu do gildii nie ma takiej możliwości.