Gothicpedia
Advertisement
Gothicpedia
Ujednoznacznienie (drogowskaz).png
Inne znaczenia
Ten artykuł dotyczy kasty z Gothic. Zobacz też inne znaczenia tego słowa.

Straż świątynna – elitarni wojownicy pochodzący z Bractwa Śniącego. By zostać jednym z nich, trzeba wykazać się dużą odwagą i ogromnymi umiejętnościami, nie tylko bojowymi. Wykonują oni różne, niebezpieczne misje, jak np. polowanie na pełzacze w Starej Kopalni, ale także pilnują porządku w obozie i strzegą przywódcę duchowego sekty – Y'Beriona.

Przed akcją gry[]

Gildia została założona przez Cor Angara tuż po powstaniu obozu na bagnie.

Gothic[]

Są oni ochroniarzami guru i najsilniejszymi ludźmi w obozie, potrafiącymi posługiwać się bronią. Do ich zadań należy między innymi dbanie o porządek w obozie, dialog z innymi obozami oraz pozyskiwanie wydzieliny pełzaczy dla Cor Kaloma. Wielu strażników Gomeza w Starej Kopalni przyznaje, że ich pomoc jest nieoceniona. Oprócz świetnej walki mieczem najlepsi ze strażników otrzymują również od Śniącego dar magii, choć jedynie do 4. kręgu. Po odejściu Cor Kaloma z Bractwa, kilku strażników wyruszyło z nim. Wszyscy strażnicy jako wyższa kasta w obozie noszą tytuły Gor Na.

Dalsze losy[]

Po upadku bariery organizacja ta rozpadła się, gdyż większość ludzi z obozu została opętana przez moce zła. Prawdopodobnie jedynym strażnikiem, który oparł się tym mocom jest Angar.

Poznani strażnicy świątynni[]

Modyfikacje[]

Modyfikacje ico.png
Sekcja niekanoniczna

Mroczne Tajemnice[]

Returning[]

Gildia nadal istnieje w Nowym Obozie Bractwa. Dowództwo przejmuje Gor Na Kosh, który szkoli strażników. Oprócz niego przeżyli także: Gor Hanis, Gor Na Vid, Gor Na Toth oraz Gor Na Bar który przebywa w klasztorze zmiennokształtnych. Następnie dowództwo przejmuje Angar po powrocie z Górniczej Doliny. Nadal zajmują się ochroną guru, sztuką walki, ochroną obozu i nowicjuszy. Gdy następuje inwazja orków zostają w obozie, a później dołączają do wielkiej bitwy.

Die Sekte[]

Straż świątynna jest zbrojnym ramieniem Nowego Bractwa pod wodzą Baal Tyona oraz jedną z sił Onara zaraz obok najemników Lee. Bohater może zostać strażnikiem, gdy dołączy do bractwa i odpowiednio się wykaże.

Kilku strażników stało się apokoliptycznymi strażnikami i są osobistą strażą Smoka Ożywieńca.

Gwardia[]

Jeden strażnik ochrania Nowy Obóz Bractwa na wyspie Thorn.

Saga Przeznaczenie[]

Wielu strażników przeżyło upadek bariery i wraz z nowicjuszami skupili się wokół Netbeka. Z czasem niektórzy z nich przenoszą się do zamku.

Quest Pack 4[]

W grobowcu Haran Ho przeszukując zwłoki jednego z pokonanych pełzaczy zdobywa się notatkę i pancerz świątynny. Z notatki można się domyślić, że jej ówczesny posiadacz oraz jego towarzysze zostali pożarci przez pełzacze.

Ciekawostki[]

  • Gor Hanis i Gor Boba jako jedyni nie mają cząstki Na w tytule.
  • W przeciwieństwie do innych strażników Gor Hanis oraz strażnicy z cmentarzyska orków posługują się mieczami jednoręcznymi.
Advertisement