Strażnicy miejscy – pierwsza gildia, jaką Bezimienny ma okazję spotkać i do niej dołączyć w grze Gothic II i Gothic II: Noc Kruka. Strażnicy miejscy z Khorinis są w konflikcie z najemnikami, którzy bronią majątku właściciela ziemskiego przed konfiskatami jedzenia i owiec.

Gothic II i Gothic II: Noc Kruka[edytuj | edytuj kod]

Siedziba[edytuj | edytuj kod]

Strażnicy miejscy posiadają swoją siedzibę w koszarach w mieście Khorinis, schody prowadzące do tego budynku znajdują się na placu wisielców naprzeciwko gospody pod Senną Sakiewką.

Przywódca[edytuj | edytuj kod]

Przywódcą gildii jest paladyn lord Andre, pełniący funkcję tymczasowego sędziego, rekrutującego nowych członków straży miejskiej oraz dbającego o bezpieczeństwo w mieście. Stacjonuje on w koszarach, Bezimienny spotyka go po raz pierwszy na placu treningowym, kiedy przygląda się pracy Wulfgara. Większość czasu spędza przy czytaniu praw wyspy Khorinis.

Obowiązki strażników miejskich[edytuj | edytuj kod]

Gildia ma za zadanie ochraniać miasto i ich obywateli, rzadko jednak zapuszczają się do dzielnicy portowej. Strażnicy pilnują bezpieczeństwa miasta, dbają o ochronę sprzętu paladynów oraz bronią farmerów i ich farm. Strażnicy znajdują się głównie w swoich koszarach, gdzie znajduje się magazyn broni i pancerzy oraz więzienie. Nieliczni gotowi są trenować każdego po przyłączeniu się do nich. Cześć z nich w nocy i za dnia patroluje dolne miasto oraz górne miasto, gdzie porządku pilnują doświadczeni i wyżsi rangą strażnicy. Jeden nieznany z imienia strażnik miejski pełni funkcje prywatnego ochroniarza sędziego.

Wyposażenie[edytuj | edytuj kod]

Każdemu nowo przybyłemu strażnikowi wydawany jest lekki pancerz straży oraz oręż. Standardową bronią strażników jest kiepski szeroki miecz (świadczy o tym fakt, iż wszyscy strażnicy obecni w grze używają ich do walki), jednakże nie jest to jedyna opcja. W zależności od stanu zbrojowni (oraz nastawienia zbrojmistrza wobec kadeta), wydaną bronią może być zarówno dobry jak i zardzewiały miecz, czy też rubinowe ostrze. Preferowanym typem oręża są mimo wszystko miecze jednoręczne. Na wyposażeniu strażników powinny się znajdować również kusze, lecz tylko kusznik Ruga ma przy sobie lekką kuszę. Wyżsi rangą i zasłużeni strażnicy mogą przywdziać ciężki pancerz straży. Każdy członek straży ma prawo posiadania własnej broni, nie jest on ograniczony do wydanej mu broni służbowej. Noszenie pancerza jest jednak obowiązkowe, strażnik może go ściągnąć tylko jeśli wymaga tego przydzielona mu misja.

Lekki pancerz straży (by Ossowski21).png
Ciężki pancerz straży (by Ossowski21).png
Kiepski szeroki miecz (Gothic II).png
Lekkakusza.gif

Rekrutacja[edytuj | edytuj kod]

  1. Najpierw Bezimienny musi zostać obywatelem miasta. Bohater znajduje pracę jako czeladnik u jednego z mistrzów w mieście. Potem kiedy pogromca Śniącego ma już pracę idzie powiedzieć o tym Lordowi Andre. On wtedy wita go z otwartymi rękoma w straży.
  2. Bezimienny prosi Lorda Andre o jakieś zadanie, Paladyn każe mu znaleźć kryjówkę gildii złodziei. Po odnalezieniu tej organizacji, były skazaniec może powiedzieć Lordowi Andre, że znalazł gildię, a on wyśle paladynów, żeby zabili członków gildii. Może on również zabić ich osobiście. Po wykonaniu zadania, Bezimienny zostanie pełnoprawnym członkiem Straży Miejskiej.
  3. Ten sposób możliwy jest tylko w Gothic II: Noc Kruka. Po rozmowie z dawnym kumplem z kolonii Laresem bohater dowiaduje się, że posiada on bardzo dobre kontakty na całej wyspie. Po poproszeniu go o wsparcie w dołączeniu do strażników miejskich ten odsyła bohatera do kwatermistrza Martina, który mówi mu o złodzieju, który kradnie rzeczy paladynów. Kiedy on idzie się napić, bohater rozpoczyna wartę przy sprzęcie i nakrywa Rangara. Po doniesieniu o tym Martinowi Bezimienny dostaje od niego list polecający, dzięki któremu lord Andre przyjmuje go do straży.

Członkowie straży miejskiej[edytuj | edytuj kod]

Przebywający w mieście[edytuj | edytuj kod]

Przebywający poza miastem[edytuj | edytuj kod]

Czarne owce[edytuj | edytuj kod]

Wśród strażników, znajdują się „czarne owce” jak Rangar, który kradnie rzeczy paladynom oraz pije cały czas piwo na Placu Wisielców. Peck, który ciągle przebywa w Czerwonej Latarni, zamiast pełnić służbę, czy strażnicy przy bramach, którzy za sto złotych monet wpuszczą każdego do miasta. Kolejnym jest przekupny strażnik Wambo, który za dwieście pięćdziesiąt sztuk złota opuści swoje stanowisko, umożliwiając łatwą grabież domostw w górnym mieście.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Modyfikacja Quest Pack 4 wraz z Content Mod wprowadza do Gothic 3 buntowników, którzy przed zajęciem przez orków ludzkich miast, należeli do milicji i noszą pancerze, wyglądające jak te z poprzedniej części. Oznacza to, że straż miejska nie występuje tylko i wyłącznie w Khorinis.
  • Jest to gildia, do której najłatwiej dołączyć w Gothic II.
  • Istnieje też modyfikacja o nazwie „Straż Miejska”.
  • Pancerze straży miejskiej w „Gothic: Der Comic” przypominają bardziej zbroje rzymskich legionistów, niźli późnośredniowieczne pancerze, które występują w grze Gothic II.
  • Alrik w modyfikacji Velaya – Historia wojowniczki zostaje członkiem straży miejskiej.
  • W Gothic 3 straż miejska miasta Cape Dun jest wspomniana przez Phila, jednak przez różnicę w polskim tłumaczeniu nazywa ją milicją.