FANDOM

Stary miecz – oręż występujący w Gothic i ArcaniA. Jest to krótki, wyszczerbiony, zniszczony i przerdzewiały miecz.

Gothic Edytuj

Bezimienny znajduje go wbitego w ziemię przy drzewie, na drodze z miejsca wymian do Starego Obozu. Może także znaleźć taki sam na drodze do areny orków, przy szkielecie w pobliżu chaty Cavalorna. Trzeci egzemplarz można znaleźć w Wolnej Kopalni. Nikt nie używa ani nie sprzedaje tego miecza.

Jest to stary, zardzewiały miecz, który zadaje 12 punktów obrażeń i wymaga 10 punktów siły, by móc go założyć. Jego wartość wynosi 12 bryłek rudy, lecz można go sprzedać za 6 bryłek.

ArcaniA Edytuj

Jest to stary, skorodowany miecz, który posiada proste ostrze oraz wysłaną skórą rękojeść. Z pomocą odpowiedniego schematu można go ulepszyć do Płonącego Brzeszczotu.

Pasterz z Feshyr może go znaleźć w skrzyni w kuźni Rhondy lub kupić u jej właścicielki za 10 sztuk złota.

Wartość sprzedaży starego miecza to 2 sztuki złota.

Modyfikacje Edytuj

Sekcja niekanoniczna

Gothic Edycja Rozszerzona Edytuj

Należy do Jima. Bezimienny oddaje go właścicielowi, gdy ten zażąda spłacenia długu wdzięczności za pomoc w wyleczeniu Gerarda.

Ciekawostki Edytuj

  • W pewnej fazie produkcji gry, stary miecz miał być bronią, którą trzeba było zdobyć podczas wykonywania zadania na początku gry. Wymagało to dostania się do opuszczonej kopalni, która w końcowej wersji gry jest zawalona i nie da się tam wejść, zaś sam miecz przeniesiono pod drzewo.